ארדואן: הנשיא הרצוג עשוי לבקר בטורקיה בקרוב

נשיא טורקיה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים עם נשיא סרביה. בלשכתו של הרצוג סירבו להתייחס לנאמר. עוד הוסיף ארדואן כי "טורקיה נוקטת בגישה חיובית לגבי שיתוף פעולה עם ישראל"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

האם יישבר הקרח בין ישראל לטורקיה אחרי שנים של עימות בצל משט המרמרה? נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים שקיים עם נשיא סרביה, כי "הנשיא הרצוג עשוי לבקר בקרוב בטורקיה". מלשכתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג סירבו להתייחס לנאמר. עוד אמר הנשיא הטורקי כי "טורקיה נוקטת בגישה חיובית לגבי שיתוף פעולה עם ישראל בים התיכון".

גם אתמול התייחס ארדואן ליחסים בין המדינות, הכיר בכך שהוא מנהל שיחות עם מנהיגי המדינה ואמר כי יהיה ניתן לקיים מגעים רשמיים לגבי הנחת צינור גז מישראל לאירופה דרך טורקיה. "אנחנו מנהלים שיחות עם נשיא ישראל יצחק הרצוג. ראש הממשלה נפתלי בנט גם שולח לנו מסרים שונים", אמר. גורם ישראלי בכיר מסר כי טרם נקבע מועד הפגישה בין הרצוג לארדואן. בנוסף, הודגש כי היחסים עם טורקיה לא יבואו על חשבון הברית האיתנה עם יוון וקפריסין.

הנשיא יצחק הרצוג בהלווית אימו אורה הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג בהלווית אימו אורה הרצוג | צילום: חיים צח / לע''מ

מאז כניסתו של הרצוג לתפקיד התקיימו שלוש שיחות טלפוניות בין השניים שהתמקדו בכניסתו של הרצוג לתפקיד וכן שיחות על הזוג אוקנין. בשבוע שעבר שוחחו השניים בעקבות מות אמו של הנשיא, אורה הרצוג. ארדואן שיגר איגרת תנחומים ואז התקשר וביקש למסור את תנחומיו באופן אישי. ארדואן אמר בשיחה להצרוג: "אני מאמין שהסבת לה גאווה בשירותך את אזרחי ישראל" והוסיף שהוא מבין את הכאב באובדן אם.

עוד ציין הנשיא הטורקי כי שמע דברים נפלאים על פועלה הרב של אורה הרצוג וכן על היוזמות החברתיות והחשובות אשר קידמה והובילה.

השניים שוחחו בעבר, בפרשת הזוג הישראלי שהיה עצור בטורקיה, מורדי ונטלי אוקנין. נשיא המדינה הודה לו על מעורבותו בהשבתם של הזוג אוקנין שהיו עצורים במדינה המוסלמית. השיחה התנהל באווירה חיובית ובמהלכה ארדואן הדגיש את החשיבות של היחסים עם ישראל.

במהלך השיחה הנשיא ארדואן הדגיש את החשיבות שהוא מייחס ליחסים עם ישראל, אשר לדבריו חשובים ביותר לשלום, לביטחון וליציבות במזרח התיכון. בנוסף, הרצוג בירך על הכוונה שטורקיה וישראל יקיימו דיאלוג מקיף בנושאים בילטרליים ואזוריים הנוגעים לשלום האזורי. השניים קבעו להמשיך ולעמוד בקשר.