הרצוג שוחח עם ארדואן: הודה לו על מעורבותו האישית בהשבת הזוג

נשיא המדינה שוחח עם נשיא טורקיה בעקבות חזרתם של נטלי ומורדי אוקנין שהיו עצורים במדינה המוסלמית. השיחה התנהל באווירה חיובית וארדואן הדגיש את החשיבות של היחסים עם ישראל

זמן צפייה: 03:37

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (חמישי) עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן והודה לו על מעורבותו בהשבתם של נטלי ומורדי אוקנין שהיו עצורים במדינה המוסלמית. השיחה התנהל באווירה חיובית ובמהלכה ארדואן הדגיש את החשיבות של היחסים עם ישראל.

במהלך השיחה הנשיא ארדואן הדגיש את החשיבות שהוא מייחס ליחסים עם ישראל, אשר לדבריו חשובים ביותר לשלום, לביטחון וליציבות במזרח התיכון. בנוסף, הרצוג בירך על הכוונה שטורקיה וישראל יקיימו דיאלוג מקיף בנושאים בילטרליים ואזוריים הנוגעים לשלום האזורי. השניים קבעו להמשיך ולעמוד בקשר.

בהמשך היום צפוי גם ראש הממשלה נפתלי בנט לשוחח עם ארדואן. גורם מקצועי שטיפל בעניין מקרוב אמר לאחר השחרור כי בסופו של דבר היה מדובר באירוע מקומי שיצא משליטה ולא הנחיה מגבוה לעצור ישראלים. לדברי הגורם, כשכדור השלג החל להתגלגל ולתפוח היתה התלבטות בדרג הפוליטי בטורקיה, לרבות ארדואן, כיצד לנהוג.

הגורם ציין כי אפשר להניח בזהירות שהדרך שבה בחר המנהיג הטורקי תגדיל את הסיכוי שנראה התקרבות מתונה ביחסי ישראל-טורקיה בקרוב. הטורקים כבר הרבה זמן מאותתים על רצון להתקרב וישראל מאוד היססה בגלל הקשר עם היוונים והקרבה של ארדואן לחמאס והתבטאויותיו החריפות נגדינו בשנים האחרונות.