ערבויות מרוסיה ומטורקיה, שחרור כל משוחררי שליט: הדרישות של חמאס

פרסום ראשון: הקבינט דן בדרישות חדשות שארגון הטרור העביר בסוף השבוע - בהן קבלת ערבויות ממוסקבה ואנקרה במסגרת עסקה חדשה, ושחרור כל המחבלים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו שוב. בנוסף, חמאס טוען כי הוא יוכל להגיד כמה חטופים חיים נותרו ברשותו ולהתחייב על מספר המשוחררים בכל פעימה - רק לאחר שבוע של הפוגה בלחימה

זמן צפייה: 01:52

פרסום ראשון: הקבינט מכונס כעת לדיון מכריע בנוגע לעסקת החטופים, והערב (ראשון) פורסמו במהדורה המרכזית הדרישות החדשות שהועברו מחמאס בסוף השבוע. תחילה, חמאס דורש ערבויות מרוסיה ומטורקיה במסגרת כל עסקה שתצא לפועל, וזאת בנוסף למעורבות של קטר ומצרים ששימשו מתווכות במגעים עד כה. ישראל מתנגדת לדרישה זו.

בנוסף, ארגון הטרור דורש את שחרורם של כל 48 המחבלים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש. ישראל מוכנה לשחרור של חלק ניכר ממחבלים אלו - אך לא את כולם.

בתוך כך, המתווכות עדכנו את ישראל כי חמאס טוען שיוכל לומר כמה חטופים חיים נותרו ברשותו וכמה ישוחררו במסגרת כל פעימה - רק בתום שבוע ההפוגה הראשון. בעקבות זאת, ישראל תצטרך להיכנס לעסקה מבלי לדעת כמה חטופים בדיוק ישוחררו, בדומה למצב במהלך העסקה הקודמת.

ראש המוסד דוד ברנע דדי
ראש המוסד דדי ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אתמול אושר מסמך עקרוני בקרב ראשי מערכת הביטחון, אשר כולל את הדרישות להן ישראל מסכימה. הערב בדיוני הקבינט יצטרכו לאשר את הסעיפים האלה באופן סופי, לקראת יציאתו מחר של ראש המוסד דדי ברנע לקטר. עצם יציאתה של המשלחת הישראלית לקטר בימים הקרובים לא נמצאת בסימן שאלה.