חמאס: "הכוח הבינלאומי מוכיח שוב את נטייתו לטובת ישראל"

ארגון הטרור פרסם הודעה בשם חבר הלשכה המדינית, חוסאם בדראן, ובה הוא מגנה את הכרזתה של משטרת גרמניה בדבר פתיחה בחקירה ראשונית נגד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, על רקע דבריו במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת השבוע עם קנצלר גרמניה. "מתעלמים מסבל הפלסטינים מזה שבעה עשורים"

חמאס חוגג 25 שנים ברצועה
חמאס חוגג 25 שנים ברצועה, 2019 | צילום: רויטרס

ארגון הטרור חמאס פרסם היום (שבת) הודעה בשם חבר הלשכה המדינית של הארגון, חוסאם בדראן, ובה הוא מגנה את הכרזתה של משטרת גרמניה בדבר פתיחה בחקירה ראשונית נגד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, על רקע דבריו במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת השבוע עם קנצלר גרמניה אולף שולץ.

"הכוח הבינלאומי מוכיח שוב את נטייתו לטובת ישראל", ציין בדראן, "ומוכיח את התעלמותו של הכוח הבינלאומי מהזכויות ההיסטוריות של העם הפלסטיני ואת התעלמותו מסבל הפלסטינים מזה שבעה עשורים".

יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ויו''ר הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה באלג'יריה
יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישה נדירה עם יו''ר הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה באלג'יריה

כזכור, אתמול דווח כי משטרת ברלין פתחה בחקירה ראשונית נגד אבו מאזן, שאמר במסיבת העיתונאים בגרמניה כי "ישראל ביצעה בפלסטינים '50 שואות'". התבטאויותיו של אבו מאזן, כשלצידו עמד קנצלר גרמניה אולף שולץ עוררו את זעמם של רבים הן בגרמניה וישראל והן בעולם כולו.

משטרת ברלין אישרה את הדיווח של העיתון הגרמני "בילד", לפיו אבו מאזן ייחקר בחשד להסתה אפשרית לפשעי שנאה, זאת לאחר שהוגשה תלונה במשטרת גרמניה בנושא. המעטת ערכה וזילות השואה בגרמניה מהווה עבירה פלילית, אך משרד החוץ הגרמני מסר כי אבו מאזן, כנציגה הרשמי של הרשות הפלסטינית, יהנה מחסינות מפני העמדה לדין מכיוון שביקר במדינה במסגרת תפקיד רשמי.

אבו מאזן בביקור בגרמניה
אבו מאזן במסיבת העיתונאים עם הקנצלר הגרמני אולף שולץ | צילום: רויטרס

אבו מאזן אמר את הדברים לאחר שהתבקש להביע חרטה על הפיגוע שבוצע על ידי ארגון "ספטמבר השחור", המקושר למפלגת הפת"ח אליה הוא משתייך, וענה: "אם אתם רוצים לנבור בעבר, קדימה - ישראל ביצעה 50 שואות נגד פלסטינים לאורך השנים".

בישראל גינו את דבריו של אבו מאזן. ראש הממשלה יאיר לפיד אמר: "אמירתו של אבו מאזן על '50 שואות' על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. שישה מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

יממה לאחר מכן, לשכתו של אבו מאזן הוציאה הודעת הבהרה על דבריו. "הנשיא אבו מאזן מדגיש שוב כי השואה היא אחד הפשעים הנתעבים ביותר בהיסטוריה האנושית, לא הייתה כל כוונה להכחיש שואה", נכתב בהבהרה, שהגיעה לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד שוחח עם מקורבו של אבו מאזן, חוסיין א-שייח', ודרש התנצלות.