ההחלטה תתקבל מחר: ביה"ד בהאג יכריע בדרישה להפסקת המלחמה

טריבונל בית הדין הבינלאומי לצדק יפרסם מחר ב-16:00 (שעון ישראל) את החלטתו בנוגע לדרישת דרום אפריקה להפסקת הלחימה ברצועת עזה. בדיון בשבוע שעבר השיבה ישראל לטענות נגדה: "זכותה של המדינה להגן על עצמה"

זמן צפייה: 01:22

טריבונל בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג יפרסם מחר (שישי) ב-16:00 (שעון ישראל) את החלטתו בנוגע לדרישת דרום אפריקה להפסקת הלחימה ברצועת עזה, וההערכה בישראל היא כי יוצאו צווי ביניים לעצירת המלחמה, באופן מוחלט או לחלופין נקודתית לגבי הפעולה ברפיח.

כזכור, הדיונים בבקשה להוצאת צווי ביניים נערכו בשבוע שעבר. ביום חמישי שמעו השופטים את טענות התביעה של דרום אפריקה, שנציגה ציטט במהלך הדיון את השר בצלאל סמוטריץ', את אמירות הפוליטיקאים הישראלים על חיסול הפלסטינים בעזה, וכן הזכיר את הביטוי "הניצחון המוחלט" בו השתמש ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תקיפת חיל האוויר ברפיח
תקיפת חיל האוויר ברפיח | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90
תקיפת צה״ל בח'אן יונס
תקיפת צה"ל בח'אן יונס | צילום: רויטרס

ביום שישי שעבר, משלחת ישראלית בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל־עד נועם, השיבה לטענות נגד ישראל, וד"ר נועם אמר בדיון כי "זכותה של המדינה להגן על עצמה" במהלך הדיון חשף ד"ר נועם כי צה"ל זיהה כ-700 מנהרות ברפיח, מהן כ-50 חוצות למצרים. בתום הדיון צעקה אחת המשתתפות לעבר הצוות הישראלי: "שקרנים", ומחוץ לבית הדין נערך מפגן תמיכה בישראל.