דיון חשאי בישראל: חשש מצווי מעצר נגד נתניהו, גלנט והרמטכ"ל

פרסום ראשון: היום נערך דיון חשאי במל"ל לקראת הוצאת צווים בימים הקרובים. על הפרק: צווי מעצר לרה"מ נתניהו, גלנט והרמטכ"ל הלוי. בכירים ישראלים: המהלך מזכיר את הצעדים שננקטו נגד רוסיה. מחר הקבינט יתכנס וצפוי לדון גם בסוגיית הצווים

רה"מ נתניהו בהערכת מצב ביטחונית בקריה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון גלנט
רה"מ נתניהו בהערכת מצב ביטחונית בקריה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון גלנט | צילום: חיים צח, לע"מ

דיון חשאי נערך היום (רביעי) במטה לביטחון לאומי לקראת אפשרות של הוצאת צווי מעצר בימים הקרובים נגד בכירים בישראל. לפי המידע והאינדיקציות שקיימים בידי גורמים בכירים, קיימת אפשרות שצווי המעצר מבית הדין בהאג יופנו כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. במסגרת הדיון, הוחלט על מספר צעדים מיידים שישראל תנקוט ואנחנו מביאים חלק מאותם צעדים, שעיקרם בליץ מדיני:

ראש הממשלה נתניהו ישוחח היום עם מקביליו מהולנד, צ'כיה ואוסטריה. השר רון דרמר והשגריר מייק הרצוג מקימים מול ממשל ביידן והקונגרס. בנוסף, מופעל לחץ מאסיבי על הממשל האמריקני להתערב בנושא.

רה"מ נתניהו, השר גלנט והרמטכ"ל הלוי
רה"מ נתניהו, השר גלנט והרמטכ"ל הלוי | צילום: קובי גדעון / לע"מ

בכירים ישראלים אמרו כי המהלך, אם ייצא לפועל, "מזכיר את הצעדים שננקטו נגד רוסיה ופוטין". הם הוסיפו כי בית הדין צפוי להתמקד בקובעי המדיניות ולא בחיילים זוטרים. בתוך כך, מחר יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון - והוא צפוי לדון גם בסוגיית הצווים.