נתניהו סירב לפגוש את שר החוץ הבריטי "בשל ההתנהלות סביב האג"

דיוויד לאמי, שהגיע לישראל בסוף השבוע, ביקש כמה פעמים דרך צינורות שונים לפגוש את נתניהו - אך האחרון סירב. הסיבה: התנהלותה של בריטניה בכל הנוגע לסוגיית צווי המעצר של בית הדין בהאג. גורם מדיני: "עודכן טרם בואו כי לא תתאפשר פגישה"

זמן צפייה: 01:41

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לפגוש את שר החוץ הבריטי בעת ביקורו בישראל. במהדורת השבת נחשף הערב (שבת) כי דייוויד לאמי, שכאמור הגיע לביקור בארץ בסוף השבוע, ביקש כמה פעמים דרך צינורות שונים לפגוש את נתניהו - אך האחרון סירב. הסיבה: התנהלותה של בריטניה בכל הנוגע לסוגיית צווי המעצר של בית הדין בהאג.

גורם מדיני מסר כי "על-פי רוב וכמקובל, שרי חוץ נפגשים עם מקביליהם. פגישות שרי חוץ עם ראש הממשלה אינן דבר שבשגרה. טרם בואו לישראל, שר החוץ הבריטי קיבל עדכון מראש כי לא תתאפשר פגישה בינו לבין ראש הממשלה במועד הגעתו, וכי תחת זאת, ייפגש עם שר החוץ ועם השר לעניינים אסטרטגיים".

Whatsapp Image 2024 07 14 At 1
שר החוץ של בריטניה, דייוויד לאמי

אתמול נפגש לאמי עם שר החוץ ישראל כ"ץ, יחד עם שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה מלשכת השר כ"ץ נמסר כי הוא הבהיר להם שישראל מצפה מצרפת ובריטניה להבהיר פומבית לאיראן שאסור לה לתקוף את ישראל - ושאם איראן תתקוף, הקואליציה בראשות ארה"ב תצטרף לישראל לא רק בהגנה אלא גם בהתקפה מול יעדים משמעותיים באיראן.

"ישראל לא תוכל שלא להגיב בעוצמה על כל פגיעה בה", מסר השר כ"ץ, "איראן חייבת להבין שאם לא תפסיק את התוקפנות הישירה והעקיפה נגד ישראל - היא תשלם מחיר כבד בתחומים האסטרטגיים והכלכליים - זה הסיכוי היחידי למנוע מלחמה כוללת. ישראל מעוניינת בעסקה כדי להביא לשחרור החטופים הביתה ותעשה הכל במשא ומתן כדי לקדם עסקה כזו. החמאס עלול להקשיח את עמדותיו ולחכות למתקפה האיראנית על ישראל כאלטרנטיבה למו"מ".

השר כ"ץ עם דיוויד לאמי, שר החוץ של בריטניה
השר כ"ץ עם דיוויד לאמי, שר החוץ של בריטניה | צילום: רויטרס
השר כ"ץ עם שרי החוץ של בריטניה וצרפת
השר כ"ץ עם שרי החוץ של בריטניה וצרפת | צילום: שלומי אמסלם / לע"מ

שר החוץ הבריטי אמר לפני הגעתו: "כפי שהבהירה בריטניה במועצת הביטחון של האו"ם השבוע, המצב בעזה הרסני. התקיפה בבית הספר בעזה הוכיחה שלפלסטינים אין לאן לפנות. השיחות הללו הן הזדמנות להבטיח הפסקת אש מיידית שתגן על אזרחים בעזה, שתבטיח שחרור חטופים שעדיין מוחזקים באכזריות על ידי חמאס ותחזיר את היציבות לאזור".

"בשבוע האחרון שוחחתי עם שותפים באזור על הצורך הדחוף להביא לסיום הסכסוך הזה וראש הממשלה שוחח עם עמיתיו בארה"ב, צרפת וגרמניה, כמו גם עם נשיאי איראן ומצרים", הוסיף, "זה האינטרס של ישראלים ופלסטינים כאחד שתהיה עסקה, בדחיפות. אני קורא לכל הצדדים להשתתף במו"מ בתום לב ולהראות את הגמישות הדרושה כדי להגיע להסכמה. אני מודה לקטאר, מצרים, ארה"ב ולכל השותפים הבינלאומיים על המאמצים שלהם בתיאום הרגע החיוני הזה".