למען אבטחת הסיוע: התקדמות במגעים להקמת כוח רב-לאומי בעזה

על פי הסכמות ראשוניות, הכוח יכלול חמושים ממדינות ערביות - שיאבטחו את האספקה שמוכנסת לרצועה וכן את הנמל שמוקם בימים אלו. הממשל האמריקני התנה את מעורבותו ביוזמה בכך שתקודם תוכנית "ליום שאחרי" המלחמה. קבינט המלחמה ונתניהו כבר עודכנו בהתקדמות שהושגה

זמן צפייה: 01:20

ברקע הלחץ הבינלאומי, התקדמות משמעותית נרשמה במגעים להקמת כוח רב-לאומי שיאבטח את אספקת הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה, כך דווח הערב (שישי) בזמן שישי. בין היתר, הכוח מיועד לאבטח את הנמל הימי שמוקם בימים אלו ברצועה.

על פי ההסכמות הראשוניות במגעים, הכוח הרב-לאומי המדובר יהיה מורכב מחמושים שיובאו משלוש מדינות ערביות, שמקיימות יחסים עם ישראל.

סוגיית הקמת הכוח המאבטח שיוצב ברצועה נידונה בהרחבה במסגרת ביקורו של שר הביטחון יואב גלנט בארצות הברית השבוע. במהלך סבב הפגישות שקוימו, ממשל ביידן הביע עניין בקידום הרעיון, אך התנה את המעורבות האמריקנית בכך שתקודם תוכנית ברורה "ליום שאחרי" המלחמה.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

לדברי בכיר ישראלי ששוחח עם חדשות 13, חלק מן המדינות המעורבות כבר נתנו את הסכמתן העקרונית לרעיון. מול חלק מהמדינות האחרות שעשויות לקחת חלק בתוכנית עדיין מתקיים שיח. במקביל, גם קבינט המלחמה וראש הממשלה בנימין נתניהו עודכנו בהתקדמות שחלה במגעים.