ברקע מאמצי הנורמליזציה: גנץ נועד עם היועץ לביטחון לאומי האמריקני

יו"ר המחנה הממלכתי נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, בוושינגטון הבירה. לפי גנץ, השניים דנו בסוגייה האיראנית וב"קידום האינטרסים הביטחוניים של ישראל"

זמן צפייה: 01:19

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, נפגש אמש (רביעי) בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן. השניים דנו בקידום האינטרסים הביטחוניים החיוניים של ישראל, בהרחבת שילובה באזור, ובהתמודדות עם האיום האיראני ועם שלוחיה של איראן במזרח התיכון.

בהמשך החודש, מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן צפוי לבקר בישראל, על רקע מאמצי האמריקנים לגבש הסכם נורמליזציה בין ירושלים וריאד. בלינקן צפוי להגיע לארץ באמצע החודש, אך מועד הביקור עוד עשוי להשתנות. על פי גורמים מדיניים בישראל, ביקורו של מזכיר המדינה יעסוק בעיקר בסוגיה הסעודית ובתיאום עמדות בין ארצות הברית וישראל בנוגע למהלכים שיידרשו כדי לקדם את הסכם הנורמליזציה - בהם הקלות לפלסטינים מצד הממשלה ומתן אישור להעשרת אורניום בסעודיה.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן | צילום: רויטרס

הסעודים נחושים להגיע לברית הגנה עם ארצות הברית בתמורה להסכם כזה או אחר עם ישראל, על אף שטרם נקבע המחיר שירושלים תצטרך או תוכל לתת לפלסטינים במסגרת הסכם זה. לפי המקורות שהוצגו ב"רויטרס", הסעודים יהיו מוכנים להגיע להסכם גם אם לא יהיה מדובר בוויתורים דרמטיים ומרחיקי לכת לרשות.