גנץ מגיב על הביקורת: "מי שלא אחראי על ביטחון ישראל - שלא יטיף"

לאחר שחטף ביקורת על פגישתו עם אבו מאזן בביתו, ברקע נאום "50 השואות" של יו"ר הרשות הפלסטינית, שר הביטחון גינה את דבריו של מחמוד עבאס והגיב על הטענות: "פגישות שמנעו ומונעות את המלחמה הבאה"

זמן צפייה: 05:48

שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר (רביעי) לשורת הביקורות שעלו נגדו על כך שנפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בביתו, לאחר שאבו מאזן סירב אמש להביע התנצלות על טבח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן, וטען כי ישראל "ביצעה 50 שואות נגד פלסטינים לאורך השנים".

גנץ אמר: "מי שלא שולח חיילים לקרב, ומי שאין לו אחריות לחיי אזרחי ישראל ולחיילי צה"ל - טוב יעשה אם לא יטיף על פגישות שמנעו ומונעות את המלחמה הבאה ומביאות ליציבות בשטח ולחופש פעולה מדיני".

"בזכות התיאום הביטחוני שמתבצע בדרגי השטח, ועל ידי ראשי מערכות הביטחון ועל ידי", אמר שר הביטחון, "יש אזרחים וחיילים רבים שחייהם ניצלו. מי שרוצה לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות הביטחונית והמדינית המורכבת - לא מתאים לאחוז בהגה השלטון ולהוביל את מדינת ישראל".

אבו מאזן בביקור בגרמניה
אבו מאזן במסיבת העיתונאים בברלין | צילום: רויטרס

גנץ גם גינה את דבריו של אבו מאזן עוד קודם לכן, ואמר: "דברי אבו מאזן בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה"ל, המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי היא הכחשת שואה. ‏מצופה ממי שמבקש שלום להכיר בפשעי עבר ולא לעוות את המציאות ולשכתב את ההיסטוריה"

בין המבקרים של גנץ היה גם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, שאמר: "הכחשת השואה של אבו מאזן מזעזעת ומסוכנת, ושיתוף הפעולה האובססיבי של לפיד וגנץ עם אבו מאזן וממשיכי דרכו מסוכנת לא פחות".

גם חבר הכנסת צבי האוזר עקץ את גנץ בגינויו לדבריו של עבאס, ואמר: "בברלין - הוא מכחיש שואה. בהאג - הוא פוגע בחיילי צהל. בראש העין - הוא יושב לקפה עם גנץ".

אבו מאזן בביקור בגרמניה
אבו מאזן במסיבת העיתונאים עם הקנצלר הגרמני אולף שולץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב גם הוא על דברי יו"ר הרשות הפלסטינית ואמר: "אמירתו של אבו מאזן על '50 שואות' על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. שישה מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

כמו כן, גם ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, הגיב וכתב: "כראש ממשלה לא הסכמתי לפגוש את אבו מאזן, או לקדם כל משא ומתן מדיני איתו, גם מול לחצים מבית ומחוץ. 'פרטנר' שמכחיש שואה, רודף את חיילנו בהאג ומשלם משכורות לטרוריסטים - הוא לא פרטנר".