נתניהו עונה לחמינאי: "איראן לא תמנע את הרחבת מעגל השלום"

לאחר אמירתו של המנהיג העליון של איראן, שכינה את הנסיונות לכונן נורמליזציה עם ישראל "הימור מפסיד", שר הביטחון הגיב לדברים: "משטר הטרור באיראן מנסה לחבל במאמצי השלום באיומי סרק". נתניהו הוסיף: "משטר חמינאי מייצא הרס וחורבן"

זמן צפייה: 01:57

שר הביטחון יואב גלנט הגיב היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו לאמירתו של המנהגי העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, שתקף את מאמצי נרמול היחסים עם ישראל. גלנט כתב כי "משטר הטרור הרצחני באיראן מנסה לחבל במאמצי השלום באיומי סרק". זמן קצר לאחר מכן גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "בעוד שמשטר הטרור של חמינאי מייצא הרס וחורבן, ישראל מקדמת קידמה ושלום".

חמינאי התייחס מוקדם יותר למאמצים להגיע להסכם נורמליזציה בין סעודיה לישראל ואמר כי מדינות המבקשות לנרמל את היחסים עם ישראל "מהמרות על סוס מפסיד". ראש הממשלה אמר כי "בדיוק כפי שאיראן לא מנעה מאיתנו להשיג את הסכמי אברהם, איראן גם לא תמנע מאיתנו להרחיב עוד יותר את מעגל השלום לטובת אזרחי ישראל, עמי האזור והאנושות כולה".

השר גלנט כתב: ‏"משטר הטרור הרצחני באיראן הצליח כבר לפורר כמה מדינות עליהן השתלט, עכשיו הוא מנסה לחבל במאמצי השלום באיומי סרק. ‏איראן תמשיך לפעול להפצת טרור והרס, ישראל - להשגת ביטחון לאזרחיה ושלום במזרח התיכון".

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט (ארכיון) | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

חמינאי אף הוסיף ואמר: "העמדה המובהקת של הרפובליקה האסלאמית היא שמדינות שיהמרו ויסכימו לנורמליזציה עם ישראל - יפסידו". בינתיים, המגעים להסכם שלום בין ישראל לסעודיה, בתיווך ארה"ב, ממשיכים, וההסכם אף עשוי להיחתם בתחילת השנה הבאה.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר דווח ברויטרס כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מוכן להתגמש בנושא ההקלות לפלסטינים - בתמורה למחויבות של ארצות הברית להגן על הממלכה במידה ותותקף. כמו כן, לפני כשבוע וחצי נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, ואמר כי "אנו בפתחה של פריצה היסטורית לשלום בין ישראל לסעודיה". בהמשך הוא התראיין בתקשורת האמריקנית, ואמר כי ההסכם צריך להיחתם בחודשים הקרובים - או שיידחה בכמה שנים.

לפני כשבוע נחת בסעודיה שר התיירות חיים כץ, במסגרת ביקור היסטורי ותקדימי של שר ישראלי בממלכה. לפי הודעת משרד התיירות, השר כץ יצא עם פמלייתו לריאד "במטרה לקחת חלק בכנס של ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO)".