גלנט המריא לוושינגטון: "אתמקד בשימור היתרון האיכותי של ישראל"

שר הביטחון המריא לביקור רשמי בארצות הברית, ולפני המראתו אמר כי הוא הנסיעה תתמקד ביכולת של ישראל להשיג פלטפורמות אוויריות וחימושים, וכן בקשר עם האמריקנים ובצורך המשותף להשיג את המטרות בעזה. "נעסוק גם באופן שבו נחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם, בין אם בפעולה צבאית ובין אם באמצעות הסכם"

זמן צפייה: 01:21

שר הביטחון יואב גלנט המריא הערב (ראשון) לביקור רשמי בארצות הברית, ולפני המראתו אמר כי הוא יתמקד בשימור "היתרון האיכותי של ישראל", ובדרכים להשיג את מטרות המלחמה - ניצחון על החמאס והשבת החטופים.

"אני יוצא היום לארצות הברית לפי הזמנת הממשל האמריקאי", אמר שר הביטחון בפתח דבריו, "לנסיעה חשובה מאוד, כדי להיפגש עם שורה של בכירים אמריקאים, ובראשם מזכיר ההגנה, מזכיר המדינה, היועץ לביטחון לאומי וראש ה-CIA".

עוד הוסיף גלנט: "הנסיעה תתמקד בשימור היתרון האיכותי של מדינת ישראל ויכולתה להשיג פלטפורמות אוויריות וחימושים, אבל לא פחות מכך - בקשר עם ארצות הברית ובצורך המשותף להשיג את המטרות בעזה - לנצח את ארגון החמאס, להשיב את החטופים, ולבסס את מה שאנחנו צריכים לביטחון ישראל - אל מול רצועת עזה תחילה, אך גם למול לבנון".

שר הביטחון יואב גלנט בצפון רצועת עזה
שר הביטחון יואב גלנט בצפון רצועת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"אנחנו נעסוק גם באופן שבו נחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם, בין אם בפעולה צבאית ובין אם באמצעות הסכם", סיכם שר הביטחון, "אני רוצה להודות, מקרב לב, לממשל האמריקאי, לידידי לויד אוסטין, על ההזמנה להגיע בתקופה חשובה לארה"ב - על מנת לשמר את הקשר המיוחד והחשוב לשתי המדינות".