ההנחיה של רה"מ לחלק מהשרים: "אל תגיעו ל'מצעד ישראל' בניו יורק"

לקראת "מצעד ישראל" שמתוכנן להתקיים בניו יורק ביום ראשון הקרוב, העביר ראש הממשלה בקשה לחלק משרי הליכוד שלא לצעוד באירוע בשל הביקורת הציבורית שהתעוררה סביב העובדה ששרים רבים נוסעים לארה"ב עבור המצעד. לשכת רה"מ: "הצעדה היא דבר מבורך, אבל אין צורך בחצי ממשלה"

זמן צפייה: 01:26

פרסום ראשון: ראש הממשלה נתניהו העביר היום (רביעי) בקשה לחלק משרי הליכוד שלא לצעוד במצעד ישראל שמתוכנן להתקיים בניו יורק ביום ראשון הקרוב. הסיבה - הביקורת הציבורית הגדולה שהתעוררה סביב העובדה שכל כך הרבה שרים נוסעים לארצות הברית עבור מצעד התמיכה בישראל.

ההנחיה ניתנה גם בצל ההפגנות המתוכננות שם. יש הערכות נרחבת של ישראלים בעיר שמתכוונים לנסות ולהפגין מול השרים השונים במחאה על המהפכה המשפטית. נתניהו, ניתן להניח, לא מעוניין בתמונות מהסוג הזה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הצעדה היא דבר מבורך, אבל מספיק נציג אחד או שניים. אין צורך בחצי ממשלה".

נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, בלילה התקיימה בלוס אנג'לס מחאה נגד השר אופיר אקוניס, שכבר נמצא בארה"ב - שלבסוף הובילה אותו להימנע מהגעה לכינוס. המפגש נערך במסגרת כנס של הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס בנושא חדשנות וטכנולוגיה. אחרי שעתיים שהאורחים חיכו לשר אקוניס - הקונסול הודיע כי השר לא יגיע, ומסר בשמו כי הוא "מוותר על הופעתו בכנס כדי לא להביא את הרוחות הרעות מישראל".