המוסד: "חמאס לא מעוניין בעסקה וחותר להבערת האזור ברמדאן"

משרד ראש הממשלה מסר כי ראש המוסד דדי ברנע נועד אתמול עם ראש ה-CIA: "חמאס מתבצר בעמדתו וחותר להבערת האזור ברמדאן". דיווח: קטר איימה לגרש את בכירי חמאס אם לא ילחצו על ההנהגה בעזה להסכים לעסקה. בן גביר לנתניהו: "אין למשטרה יכולת להבטיח את שלום המתפללים בהר הבית כתוצאה מהחלטתך"

זמן צפייה: 01:26

ראש המוסד דדי ברנע נפגש אתמול (שישי) עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, במסגרת המאמץ לקידום עסקה נוספת להשבת החטופים. ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד, כי "בשלב זה, חמאס מתבצר בעמדתו כמי שאיננו מעוניין בעסקה וחותר להבערת האזור במהלך הרמדאן על חשבון התושבים הפלסטינים ברצועת עזה".

עוד נמסר: "יודגש כי כל העת נמשכים המגעים ושיתוף הפעולה עם המתווכות בניסיון להביא לצמצום הפערים וקידום הסכמות".

ראש המוסד דוד ברנע דדי
ראש המוסד דדי ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, בוול סטריט ג'ורנל דווח כי קטר איימה לגרש את בכירי חמאס מדוחא - אם לא יפעלו כדי לשכנע את הנהגת הארגון ברצועת עזה להסכים לעסקת חטופים והפסקת אש. בכיר חמאס, חוסאם בדראן, הכחיש את הדיווח ואמר כי "לא התקבל כל איום שכזה".

נתניהו ובן גביר
נתניהו ובן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, לקראת תחילת חודש רמדאן ביום שני הקרוב, שיגר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו התריע מ"חוסר היכולת של המשטרה להתמודד עם העומס הרב בהר הבית" - והדגיש כי הסיבה לכך נובעת מהחלטת נתניהו שלא להטיל הגבלות משמעותיות על ערביי ישראל בנוגע לעלייה להר הבית.

"גם לאחר מאמצים עילאיים של המשטרה, ישנם עדיין פערים משמעותיים ביכולת לממש את החלטת ראש הממשלה מבלי לסכן חיי אדם", כתב בן גביר.