ישראל קיבלה את רשימת החטופים, המשפחות יעודכנו בתום הזיהוי

ישראל קיבלה את רשימת החטופים שישוחררו מחר, אך היא תפורסם בתום הליך הזיהוי. הערכה: יותר מ-50 חטופים ישוחררו. המשמעות: הפוגת האש תימשך יותר מארבעה ימים. אימהות וילדים ישוחררו באותה פעימה. ההפוגה תחל מחר ב-10:00 - רק אחרי שחרור החטופים. כל הפרטים בדרך לעסקה

זמן צפייה: 13:52

שעות לפני שעסקת החטופים צפויה לצאת לדרך, בישראל מעריכים הערב (רביעי) כי ישוחררו יותר מ-50 חטופים. המשמעות: הפוגת האש תימשך יותר מארבעה ימים. בישראל טוענים כי הוחלט שאין הבדל בין צעירה ששירתה עד לאחרונה בצה"ל לבין אם לילדים. כלומר, כל אישה שאינה חיילת יכולה להיות משוחררת. ההגדרה לילד: צעיר עד גיל 19 שלא התגייס עדיין. בינתיים, בישראל קיבלו את רשימת החטופים שישוחררו מחר, אף בשל העובדה שבישראל לא סומכים על חמאס, המשפחות יעודכנו רק לאחר הזיהוי הוודאי של יקיריהן.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2211232045' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='הליך שחרור המחבלים ' poster='' kid='1_fnd8bjoo' duration='57']

בשבי חמאס ישנם, ככל הידוע, 93 אזרחים ישראלים, וההערכה היא שמתוכם ישוחררו כ-80. הערכה נוספת היא שמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר מעוניין רק בימי הפוגת האש יותר מהכנסת הדלק או שחרור מחבלים - מה שיהווה תמריץ עבורו לשחרר יותר מ-50 חטופים.

מתווה העסקה לשחרור חטופים
מתווה העסקה לשחרור חטופים
מתווה העסקה לשחרור חטופים
הפגנה למען החטופים בתל אביב
הפגנה למען החטופים בתל אביב | צילום: רויטרס
הפגנת משפחות חטופים בת"א
הפגנת משפחות חטופים בת"א | צילום: רויטרס

כמו כן, אימהות וילדים ישוחררו באותה פעימה. ישראל תקבע את זהות המחבלים שישוחררו מתוך ה-300 לפי רשימת החטופים שהיא תקבל. לפי הערכה, לקראת 10:00 מחר יתחילו להעביר את החטופים לצלב האדום. הם יעברו ארצה דרך אחד המעברים, יזוהו - ומשם יפונו לבית חולים וייפגשו עם משפחותיהם.

ומה בנוגע להפרות אפשריות של הפוגת האש? בישראל נוטים שלא לפוצץ את המתווה על כל הפרה מתוך הבנה שישנם ארגונים "סוררים" - ולכן כל מקרה ייבחן בשעתו.