סערת מסמך האיחוד האירופי: גלנט יקיים דיון חירום בוועדת חוץ וביטחון

בעקבות חשיפת חדשות 13, שר הביטחון המיועד הודיע שהוא מתכוון לקיים דיון דחוף בנושא מעורבות האירופים בנעשה בשטחים. הדיון צפוי להיות חסוי ברובו, וישתתפו בו נציגי צה"ל, משרד החוץ ומערכת הביטחון • צפו במסמך המלא

זמן צפייה: 01:12

יומיים אחרי הפרסום במהדורה המרכזית של חדשות 13 על מעורבות האיחוד האירופי בנעשה בשטחים, שר הביטחון המיועד הודיע היום (רביעי) במכתב רשמי שהוא מתכוון לקיים דיון דחוף בנושא בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

בדיון הזה, שצפוי לפחות ברובו להיות חסוי, צפויים להשתתף נציגים מטעם הצבא, משרד החוץ ומערכת הביטחון. זה מגיע בעקבות פניות של ארגונים רבים, וגם של חברי כנסת - ח"כ יולי אדלשטיין, יחד עם עשרות ח"כים נוספים, הגיש בקשה רשמית לגלנט כדי לכנס את אותו הדיון.

נזכיר כי המסמך שפורסם מוקדם יותר השבוע מוכיח בצורה ברורה איך האיחוד האירופי פועל אקטיבית כדי להרחיב את הנוכחית הפלסטינית בשטחי C, ויתרה מכך, איך הוא מתכוון להרחיב עוד את המעורבות שלו - אם זה בסיוע תקציבי, מיפוי קרקעות והקמת תשתיות לפלסטינים. בניגוד כמובן לעמדה הישראלית.

התנחלות בגדה המערבית
התנחלות בגדה המערבית | צילום: רויטרס

שגריר האיחוד האירופי בישראל אמר אמש לחדשות 13: "אנחנו לא מתייחסים למסמכים פנימיים. עמדת האיחוד האירופי התומכת בפתרון שתי המדינות ידועה ומאוד ברורה. זה נכון גם לגבי החששות שלנו לגבי ההתנחלויות בגדה המערבית ולגבי המדיניות שלנו כלפי שטח C. עמדותינו ידועות היטב ובאות לידי ביטוי תמיד במגעים שלנו עם הרשויות הישראליות, כולל בשבוע שעבר במהלך הדיאלוג המדיני שהתקיים במשרד החוץ בירושלים".

"התקדמות רבה ביחסי האיחוד האירופי-ישראל הושגה בשנה וחצי האחרונות", הוסיף השגריר, "כולל חתימה על הסכמי שיתוף פעולה חשובים, ביקורים של רמי דרג וחידוש מועצת ההתאגדות, לאחר הפסקה של עשר שנים. אנו מצפים לבנות על ההתפתחות החיובית הזאת בשבועות ובחודשים הבאים. אנו חולקים עם ישראל ערכים של חברה פתוחה ודמוקרטית שמבוססת על שלטון החוק. אנו מכבדים את תוצאות התהליך הדמוקרטי בישראל ומוכנים לעבוד עם הממשלה הבאה, אותה נשפוט על פי מעשיה ולא על סמך דעות קדומות".

לחצו כאן לצפייה במסמך המלא שנחשף בחדשות 13