ארה"ב לישראל: אפשרו הגעת גנרלים שיגבשו תוכניות לרפיח

פרסום ראשון: ממשל ביידן ביקש באחרונה מישראל לאפשר הגעת גנרלים אמריקנים שיגבשו עם קציני צה"ל תוכניות למבצע ברפיח - והם צפויים להגיע בקרוב ולהיפגש עם בכירים בצבא. בכיר ישראלי: "הבעת אי-אמון"

זמן צפייה: 01:23

פרסום ראשון: ממשל ביידן ביקש באחרונה מישראל לאפשר הגעת גנרלים אמריקנים שיגבשו עם קציני צה"ל תוכניות למבצע ברפיח, כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה במהדורה המרכזית.

הגנרלים האמריקנים צפויים להגיע בקרוב לישראל, בדומה לתחילת המלחמה. הפגישות יתקיימו עם בכירים בצה"ל. בכיר ישראלי אמר כי המהלך הוא "הבעת אי-אמון".

רפיח רצועת עזה מלחמת חרבות ברזל
רפיח | צילום: רויטרס
זירת חיסול ברפיח
זירת חיסול ברפיח | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

מוקדם יותר הערב אישרה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אכן הסכים להוציא מחדש את המשלחת הישראלית לוושינגטון על מנת לדון בפעולה ברפיח, ואמרה בתדרוך לכתבים כי "אנחנו פועלים לקבוע תאריך".

מוקדם יותר היום דווח ברשת NBC כי לשכת נתניהו ביקשה לקבוע תאריך חדש להוצאת המשלחת לארה"ב, אך בלשכת רה"מ הכחישו את הדיווח ומסרו: "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה לא אישר את יציאת המשלחת לוושינגטון".

גורם מדיני מסר בתגובה: "דרמר והנגבי ייסעו לוושינגטון בשלב מסוים; טרם נקבע מועד והנסיעה לא אושרה". דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר התייחס גם הוא לפרסום ואמר: "אני לא יכול לאשר את הדיווח ב-NCB, אבל אנחנו חושבים שישנה חשיבות לפגישה כזאת - ושהכניסה לרפיח תהיה טעות מרה". זמן קצר לאחר מכן דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" מפי בכיר ישראלי כי רה"מ שוקל להוציא "משלחת בכירה" לוושינגטון עד השבוע הבא.