אלי כהן על הסכם עם סעודיה: "חלון ההזדמנויות הוא בשנה הקרובה"

שר החוץ התראיין ב"אלמוג בשישי" והתייחס למגעים לנורמליזציה עם סעודיה: "יש אינטרס משותף לחזק את היציבות האזורית, אני חושב שחלון ההזדמנויות לזה הוא בשנה הקרובה". על הפרסומים על הסכם גרעין חדש: "הסכם שאיראן חתומה עליו לא שווה את הנייר"

זמן צפייה: 11:32

שר החוץ אלי כהן התראיין הערב (שישי) ל"אלמוג בשישי" והתייחס לפרסומים כי האמריקנים קרובים להסכם גרעין חדש מול איראן: "הסכם שאיראן חתומה עליו לא שווה את הנייר". עוד התייחס השר למאמצים לקידום נורמליזציה עם סעודיה ואמר כי "זו לא שאלה של 'אם' אלא של 'מתי'".

בתחילת הריאיון חזר ואמר שר החוץ כי "ישראל לא תאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני". הוא הוסיף בנוגע לפרסומים על מגעים בין ארצות הברית לאיראן: "הסכם שאיראן חתומה עליו לא שווה את הנייר. אנחנו אמרנו בצורה ברורה - זה הזמן לקחת החלטות דיפלומטיות קשות נגד תוכנית הגרעין האיראנית - אחרת עלולה לפרוץ מלחמה".

"הסוגיה של איראן היא בעיה של העולם כולו, האמריקנים צריכים להיות יותר נחושים. הם מבינים את המשמעות, יש התחייבות של ביידן שאיראן לא תגיע לנשק גרעיני". השר אמר כי מדינות ערביות רבות שותפות לחשש מהגרעין האיראני וכי "כל המדינות הערביות והמוסלמיות חוששות הרבה יותר מישראל מהאפשרות הזו".

הטיל הבליסטי החדש של איראן
הטיל הבליסטי החדש של איראן | צילום: חדשות 13

בהמשך הריאיון התייחס כהן לפרסומים בדבר התקדמות בשיחות על הסכם נורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית: "לערב הסעודית ולישראל יש אינטרס משותף לחזק את היציבות האזורית, להילחם בגרעין האיראני, לשתף פעולה בתחום הכלכלי והטכנולוגי. החשש של סעודיה מאיראן גרעינית הוא הרבה יותר גדול משל ישראל מכיוון שישראל יכולה לתקוף בעוצמה אם צריך".

"אני מעריך שהסכם עם ערב הסעודית הוא לא שאלה של 'אם' אלא של 'מתי'. אני חושב שחלון ההזדמנויות לזה הוא בשנה הקרובה. כמובן שגורם המפתח לקידום ההסכם הוא ארה"ב, הדברים עוד ייקחו זמן אבל שלום עושים מתוך אינטרסים - גם הסעודים רואים את היחסים שלנו עם איחוד האמירויות".