אזהרת השגרירות בקהיר: "שלב דרמטי ביחסים עם מצרים"

בצל החשש המצרי מפעולה ישראלית ברפיח, שתוביל לנהירה של עזתים לתוך השטח המצרי, דיפלומטים ישראלים המוצבים במצרים העבירו מסר ברור וחד לאנשי משרד החוץ, והזהירו כי אם תהיה פריצה מרפיח למצרים נהיה במקום רע"

זמן צפייה: 02:32

פרסום ראשון: דיפלומטים ישראלים המוצבים במצרים העבירו היום (שלישי) מסר ברור וחד לאנשי משרד החוץ, והזהירו כי "אנחנו נמצאים בשלב דרמטי ביחסים עם המצרים". הם הוסיפו: "אם תהיה פריצה מרפיח למצרים נהיה במקום רע".

האזהרה הזו מגיעה אחרי חשש שהביעו המצרים לאורך כל השבועות האחרונים מפני פעולה אפשרית של צה"ל ברפיח, שלמעשה תוביל לנהירה המונית מרצועת עזה לתוך שטח מצרים. החשש הזה עלה במסגרת שיחות שהתקיימו עם בכירים ישראלים, במהלך לא מעט ביקורים שהתקיימו לאחרונה.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" כי מצרים העלתה את הכוננות הצבאית שלה בצפון סיני, הגובל עם הרצועה, בעקבות תחילת הפינוי של אזרחים עזתים מרפיח.

פלסטינים חוסים במחנה האוהלים שהוקם ברפיח
פלסטינים חוסים במחנה האוהלים שהוקם ברפיח | צילום: רויטרס

צה"ל החל הבוקר בפינוי זמני של אזרחים עזתים השוהים בשכונות מזרח רפיח אל המרחב ההומניטרי באל-מוואסי, לקראת המבצע הקרקעי, זאת לאחר ישיבת הקבינט אתמול ובהתאם לאישור הדרג המדיני. "נתקדם באופן מדורג בהתאם להערכות מצב שוטפות שיתקיימו כל העת", נמסר מהצבא. גורם בקבינט המלחמה אמר לחדשות 13 כי "ההחלטה על הפעולה ברפיח התקבלה פה אחד, תחילתה - עוד השבוע".

צה"ל קורא לחוסים במקום, כ-100 אלף עזתים, להתפנות ממזרח העיר באמצעות פיזור כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית. כמו כן, צה"ל החל להרחיב את האזור ההומניטרי באל-מוואסי, הכולל בתי חולים שדה, אוהלים וכמויות מוגברות של מזון, מים, תרופות ואספקה נוספת. לצד זאת, בשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים ומדינות נוספות צה"ל מאפשר הרחבה של היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה.