ביידן תוקף את פוטין בנאומו באו"ם: "הוא משקר שהיה תחת איום"

בנאומו בעצרת הכללית יצא הנשיא האמריקני נגד מקבילו הרוסי על פלישת צבאו לאוקראינה: "היום הוא איים בנשק גרעיני נגד אירופה, נמשיך לעמוד ביחד נגד רוסיה"

זמן צפייה: 02:40

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הקדיש הערב (רביעי) את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם למלחמה באוקראינה שפרצה לפני 7 חודשים ותקף את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על החלטתו לפלוש לאוקראינה.

"חבר אחד במועצת הביטחון של האו"ם הפר את מדיניותה. רוסיה הפרה בצורה בוטה את ריבונתה של אוקראינה. היום הוא איים בנשק גרעיני נגד אירופה. עכשיו רוסיה מגייסת עוד חיילים והקרמלין מארגן משאל עם מפוקפק כדי לקחת שטחים מאוקראינה בניגוד לאמנת האו"ם", אמר ביידן.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן באו''ם
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן באו''ם | צילום: רויטרס

הוא הוסיף כי "פוטין טוען שרוסיה הייתה תחת איום – אבל זה שקר. מעט לפני שפוטין פלש לאוקראינה הוא אמר שהיא נוצרה על ידי רוסיה ומעולם לא הייתה מדינה. עכשיו אנחנו רואים תקיפות על בתי חולים, בתי ספר, אתרים היסטוריים".

לאחר מכן אמר כי "קברי אחים מתגלים בכל יום וישנן הוכחות שהנרצחים עברו התעללות לפני מותם. 141 מדינות האו"ם גינו בתוקף את המלחמה הרוסית באוקראינה. אנחנו נמשיך לעמוד יחד נגד רוסיה לטובת אוקראינה ונמשיך לסייע לה".

בנושא המזרח התיכון אמר ביידן כי ארה"ב תמשיך להגן על האינטרסים של ישראל לצד המחויבות האמריקנית להמשיך לקדם את פתרון שתי המדינות ולשים סוף לסכסוך הישראלי-פלסטיני. על הסוגיה האיראנית אמר ביידן כי ארה"ב לא תאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני, אך הוא מאמין בהמשך הדרך הדיפלומטית.