נתניהו: "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו"; החרדים זועמים: "דברי בורות"

בדיון על היערכות לקראת נסיעת ישראלים לאומן בראש השנה, אמר נתניהו כי "מי שנוסע צריך לשאת באחריות אישית, הקב"ה לא תמיד הגן עלינו - באירופה ובאוקראינה". החרדים זועמים: "התבטאות מקוממת". ח"כ אייכלר מיהדות התורה: "דברי בורות"

זמן צפייה: 01:23

במסגרת דיון בישיבת הממשלה בנושא הצעתו של השר לירושלים ומורשת מאיר פורוש, הקשורה להיערכות לנסיעת ישראלים לאומן שבאוקראינה בראש השנה הקרוב, אמר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בשיחתו עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי - הבהיר האחרון כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום, וכל שכן לתיירים. נתניהו אמר כי "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו" ועורר סערה בתקשורת החרדית, אשר בחלקה נכתב כי מדובר ב"התבטאות מקוממת" וכי ראש הממשלה "חצוף ומחוצף. הגיע זמן גנץ". ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), תקף את נתניהו וכינה את האמירה "דברי בורות".

את הדברים אמר ראש הממשלה כאשר ביקש לחדד לציבור הנוסעים לאומן. "אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו", אמר נתניהו, "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה".

נתניהו הוסיף: "יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות - שם או מקלטים ואין הגנות". ראש הממשלה הנחה את שר החוץ לחדד את אזהרת המסע של משרד החוץ בנוגע לאוקראינה ולפרט את האיום בנסיעה לשם.

Screenshot 2023 06 25 111200
נתניהו וזלנסקי | צילום: רויטרס / תומר נויברג, פלאש 90

גם בש"ס תקפו את נתניהו, ואמרו כי "הקב"ה תמיד הגן על עם ישראל בכל הגלויות ובכל הרדיפות, וזו הסיבה שעם ישראל הוא היחיד השורד באורח פלא כבר אלפי שנים, בעוד עמים רבים וחזקים נכחדו. כמובן, התנאי להשגחה האלוקית הוא דבקות באמונה ושמירת התורה והמצוות כפי שהעם היהודי עושה מאז היותו לעם".

ח''כ ישראל אייכלר
ח''כ ישראל אייכלר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ אייכלר הוסיף כי "זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני. הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים. הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודענראט שיתפו פעולה עם הנאצים. חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה. גם לאחר השואה, כל המהגרים היהודים בתפוצות העולם, חיים מאז בשלום ובשקט יחסי. רק בארץ ישראל נשפך דם יהודי כמים, מאז ועד הנה. סכנת השמדה גרעינית מאיימת על מדינת ישראל בלבד.

"לאחרונה התגלו חדלונם ושפלותם של אלילי הכוח והכזב ומחדלי הממשלה, במלחמת יום הכיפורים תשל"ד. ה"גנרלים" לשעבר "המורדים" היום, מסיתים למלחמת דמים בתוך הגטו העברי בארץ ישראל. כשרואים מי היו הגנרלים, מבינים כי רק בניסי השם אלוקי ישראל אנו שורדים. מובילי מלחמת הדיקטטורה של הבג"צ, הפכו למלשינים נגד ישראל בכל העולם ומאשימים אותה באפרטהייד ובפשעי מלחמה, כאויבים הגרועים ביותר באסלאם. הסו לכם כשאתם מאשימים את אלוקי ישראל, במחדליכם ופשעיכם. בתקופה שהטרור משתולל והרחובות בוערים צריכים להתפלל לשומר ישראל. אם לא זכות שומרי התורה, מזמן הייתה מדינת ישראל מחוקה ממפת המזרח התיכון".

שר החינוך יואב קיש קרא לאייכלר לחזור בו מדבריו, אותם הגדיר "דברי בלע". "כנכד של בריגדיר קיש שנלחם בנאצים, כציוני, כיהודי וכחייל בצבא ההגנה לישראל שלחם באויבנו, אני מתבייש בדברים שכתבת", צייץ קיש.

קברו של רבי נחמן מברסלב, אומן - אוקראינה
קברו של רבי נחמן מברסלב, אומן - אוקראינה. ינואר 2022 | צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב גם הוא לדברים וכתב: "אותו 'משטר חילוני' הם אותם אנשים ציונים, מיטב בנינו ובנותינו שלחמו ונלחמים יום יום למען הגנה על המולדת תוך סיכון חייהם. חבל שבמקום משטר חילוני קיבלנו משטר חולני. הקואליציה המשיחית, חרדית והאנטי ציונית שמובילה את מדינת ישראל לאבדון חייבת להתפרק, הגיע הזמן לקואליציה ציונית וליברלית מקיר לקיר".