הישראלי שנעצר ביוון ושוחרר: "זה יכול לקרות לכל אחד"

דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר במדינה לפני כשבועיים עם נחיתתו באי קוס בשל טעות בזיהוי - משחזר בריאיון לחדשות 13 את רגעי המעצר ואת השהייה בו: "עברו עליי שבועיים מאוד קשים. חלק גדול מהקושי היה הדאגה לאשתי, לילדים ולמשפחה"

זמן צפייה: 03:31

חדשות טובות מיוון: הסיוט של דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר שם לפני כשבועיים עם נחיתתו באי קוס על לא עוול בכפו, בשל טעות בזיהוי, הסתיים היום (רביעי). "כרגע אין צפי לחזרתי לארץ, מקווה שאגיע כמה שיותר מהר", אמר אשכנזי בריאיון למהדורה המרכזית, והוסיף: "עברו עליי שבועיים מאוד קשים. חלק גדול מהקושי היה הדאגה לאישתי, הילדים ולמשפחה".

אשכנזי סיפר כי "החוויה הכי קשה שלי הייתה הדאגה לאישתי, שהיא בחוץ לבד, ואיך היא מתמודדת עם הכל. אני רציתי להיות חזק בקטע הזה כדי לחזק אותה שתהיה לביאה בחוץ כמו שהיא בבית. כמובן, כל הדאגה לכל הנושא של התיק הזה שנפל עליי. לצאת מזה כמה שיותר מהר ולחזור הביתה, כי אני יודע שאני יושב שם על חפות מלאה".

דודי אשכנזי ורעייתו לפני השחרור ביוון
דודי אשכנזי ורעייתו לפני השחרור ביוון

אשכנזי הוסיף: "זו פעם ראשונה בחיי בכלא, ואחרונה. היה חשוב לי להעביר מסר למשפחה, לאישתי ולילדים שאני בסדר, ושאני חזק, כדי לצאת מפה כמה שיותר מהר בריא ועל הרגליים. איך שעצרו אותי, הייתי בטוח שזו טעות מטורפת ורק אחרי כמה זמן הסבירו לי שיש נגדי איזה צו מעצר לאינטרפול. לא הבנתי מאיפה זה נפל עליי. שאלו אותי אם הייתי בפרו, אמרתי שכן, לפני 15 שנה. שאלו אותי אם הייתי עצור גם, עניתי שמעולם לא. חיכיתי והבנתי בסוף, שאני לא לוקח מונית למלון, וכשלקחו ממני את טביעות האצבעות הבנתי שהמצב לא טוב".

"היו איתי בכלא אנשים מעזה, מרמאללה, מלבנון, מאיראן, עיראק, אפגניסטאן, טורקיה וממקומות נוספים. ארמניה, אלבניה. כמה אנשים מעזה שלא אהבו את הרעיון שאני מישראל, הרעילו את אלו שכן התחברו איתי, אבל בסך הכול הם שמרו מרחק והיה בסדר", אמר. לדבריו, "זה יכול לקרות לכל אחד. הכל היה בסדר, ופתאום, משהו מ-2012 נוחת עלייך עשר שנים אחרי. ברגע שאיבדתי את הדרכון ב-2002, כנראה שמישהו השתמש בזה. אתה תוהה איך תצא מזה, כשברקע אני שומע שרוצים להסגיר אותי לפרו".

עורך הדין ניר יסלוביץ
עורך הדין ניר יסלוביץ'

מוקדם יותר היום, שוחרר אשכנזי מתחנת המשטרה והתאחד שוב עם רעייתו רחלי. כזכור, אתמול הורה בית משפט ברודוס הורה לשחרר את אשכנזי ממעצר לאחר שבועיים בהם היה כלוא. בשל נהלי מערכת המשפט, את הלילה העביר אשכנזי בתחנת המעצר. היום שב היום לרודוס וישהה בה עד לשחרור הסופי.

בתום הדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט, עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג את אשכנזי, אמר: "אנחנו היום בתחושה של הקלה גדולה. דודי חוזר למשפחתו האהובה, אבל המלאכה עוד לא תמה. כרגע נפעל ללא לאות לאפשר לו לחזור לביתו, לישראל. דודי הוא אדם נורמטיבי, חף מפשע. אני בטוח שממשלת ישראל תפעל לאפשר לו לחזור במהרה. אין מקום להמשיך ולרמוס את זכויותיו".

דודי אשכנזי ורעייתו לפני השחרור ביוון
דודי אשכנזי ורעייתו לפני השחרור ביוון

אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר בביקורת הגבולות באי קוס שביוון, אליו הגיע לחופשה עם רעייתו. לטענת הרשויות ביוון, אשכנזי נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות מס שביצע לכאורה בשנת 2012 בפרו שבאמריקה הדרומית, אך משפחתו טענה כי מדובר בטעות בזיהוי.

אשכנזי מכתב דרך משפחתו בו התייחס למצב וכתב: "הגעתי לקוס לטיול שגרתי, ומשום מקום נפלה עליי פצצה. באותו רגע, זו מחשבה בלתי נתפסת אבל לאחר כמה שעות של מחשבה, התחלתי להרים טלפונים. ובעזרת תמיכה ענקית מכל האנשים הטובים שיש לנו במדינה, מהתקשורת והשרים - אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה המרובה והמקודשת הזאת להוכיח את חפותו ולהוציא אותי מפה כמה שיותר מהר ולהחזיר אותי למדינה שלי, לאישה שלי, לילדים שלי ולמשפחה שלי שהם הכי יקרים לי בעולם".