עוה"ד של הישראלי העצור בקוס נפגש עם השר היווני: "יותר אופטימי"

עורך דינו של דודי אשכנזי, ניר יסלוביץ', נועד עם שר המשפטים והתובע הכללי של המדינה והציג בפניהם מסמכים שמוכיחים לדבריו כי אשכנזי איננו האיש אותו מבקשים האינטרפול ומשטרת פרו. ביום שלישי הקרוב יובא אשכנזי בפני הרכב שופטים ברודוס כדי לדון בערעורו

Whatsapp Image 2022 06 27 At 1

עו"ד ניר יסלוביץ', עורך דינו של דודי אשכנזי, הישראלי שעצור כבר 10 ימים באי קוס שביוון, פגש היום (שישי) את שר המשפטים של יוון, קוסטאס טסיראס, ואת התובע הכללי וסיליס מילאנוניס והציג בפניהם מסמכים המוכיחים לדבריו כי אשכנזי איננו האיש אותו מבקשים האינטרפול ומשטרת פרו.

לדברי עו"ד יסלוביץ' הפגישה הייתה חיובית וטובה מאוד, ובמהלכה נמסר כי אשכנזי יובא ביום שלישי הקרוב בפני הרכב שופטים ברודוס לדיון בערעורו. עורך הדין יסלוביץ' אמר בתום הפגישה: "אם הייתי אופטימי לפניה, אני הרבה יותר אופטימי עכשיו". על רקע הדברים האלו, מסתמן כי ייתכן שאשכנזי עומד להתשחרר ביום שלישי הקרוב.

עו"ד יוסלוביץ' אמר אחרי הפגישה לחדשות 13: "הפגישה הייתה טובה, חיובית, התבקשתי להציג מסמכים שתומכים בגזרת הלקוח שלי, שהוא לא דודי אשכנזי הנכון, וכך עשיתי. הצגתי מסמכים חדים וברורים מהם עולה שהאדם הנכון מסתובב חופשי בישראל ומי שיושב במעצר חף מכל פשע. הפגישה הסתיימה ברוח חיובית ובסיומה נודע לי שהדיון בעניינו של דודי יתקיים ביום שלישי בשעה 12:00".

עו''ד ניר יסילוביץ' ושר המשפטים של יוון
עו''ד ניר יסילוביץ' ושר המשפטים של יוון

דודי אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר כזכור בשבוע שעבר בביקורת הגבולות באי קוס שביוון, אליו הגיע לחופשה עם רעייתו. לטענת הרשויות ביוון, אשכנזי נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות מס שביצע לכאורה בשנת 2012 בפרו שבאמריקה הדרומית, אך משפחתו טענה בסוף השבוע כי מדובר בטעות בזיהוי.

"אני פונה לכל התומכים שלי ומדינת ישראל, לכל מי שעוזר ועושה את כל המאמצים להוציא אותי מפה כי אני חף מפשע: אני יושב פה תשעה ימים בכלא על משהו שלא עשיתי בכלל. אני בן 52 ולא עשיתי שום דבר רע. אני אזרח שומר חוק". אמר אתמול אשכנזי בהקלטה מהכלא, "אני מקווה שכולם יעזרו לי לחזור הביתה, למדינה שאני הכי אוהב בעולם, למשפחה שלי, לאשתי, לילדים, לכולם".

Whatsapp Image 2022 07 01 At 1
עו''ד ניר יסילוביץ' והתובע הכללי של יוון

שלשום העביר אשכנזי מכתב דרך משפחתו בו התייחס למצב וכתב: "הגעתי לקוס לטיול שגרתי, ומשום מקום נפלה עליי פצצה. באותו רגע, זו מחשבה בלתי נתפסת אבל לאחר כמה שעות של מחשבה, התחלתי להרים טלפונים. ובעזרת תמיכה ענקית מכל האנשים הטובים שיש לנו במדינה, מהתקשורת והשרים - אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה המרובה והמקודשת הזאת להוכיח את חפותו ולהוציא אותי מפה כמה שיותר מהר ולהחזיר אותי למדינה שלי, לאישה שלי, לילדים שלי ולמשפחה שלי שהם הכי יקרים לי בעולם".

המכתב של דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון
המכתב של דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון

אשכנזי הוסיף: "אני מבקש מעומק הלב ממשרד בחוץ ולכל הנוגעים בדבר, לעשות כל שניתן להשלים את המלאכה ולסייע לעו"ד יסלוביץ' להשיב אותי הביתה הכי מהר שאפשר".