נתניהו נשאל על בחירות בישראל - והתחמק: "יביא להפסד במלחמה"

במהלך ריאיון לרשת CNN, ראש הממשלה סירב להשיב כשנשאל שוב ושוב האם יתקיימו בחירות בתום הלחימה - וקבע: "מגוחך לעסוק בזה עכשיו". בריאיון לרשת פוקס, נתניהו הגיב לסנאטור שומר: "שגוי להחליף מנהיגים בזמן מלחמה"

זמן צפייה: 01:26

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (ראשון) לרשת "CNN" האמריקנית שם נשאל האם יתקיימו בחירות בישראל בתום המלחמה - והתחמק: "זה עבור אזרחי ישראל להחליט. בחירות מוקדמות יביאו להפסד במלחמה, בעיני זה מגוחך לעסוק בזה עכשיו". דבריו באים על רקע נאומו של הסנטור מנהיג הרוב בסנאט ותומך ישראל צ'אק שומר, בו תקף את נתניהו כשאמר: "נתניהו איבד את הדרך, על ישראל ללכת לבחירות".

הסנטור הוסיף כי "נתניהו מהווה מכשול משמעותי בדרך לשלום ומתכופף לדרישות הקיצוניים בממשלתו, ביניהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כדי לשמור על שלמותה. על מדינת ישראל ללכת לבחירות - ממשלת נתניהו אינה מתאימה יותר לצרכי ישראל לאחר 7 באוקטובר".

נתניהו הוסיף על דבריו בראיון כי "זה שגוי לנסות להחליף מנהיגים במדינות דמוקרטיות שהן בעלות ברית חזקות של ארה"ב בכל זמן, ובמיוחד בזמן מלחמה. זה לא היה צריך להיאמר, זו טעות. הנושא זה לא ההשרדות שלי, אלא השרדות המדינה היהודית, וזה דורש המשך לחימה, תמיכה בממשלה שלי ותמיכה ברוב ישראל".

מנהיג הרוב בסנאט, הסנטור צ'אק שומר
מנהיג הרוב בסנאט, הסנטור צ'אק שומר | צילום: רויטרס

בראיון אחר שקיים לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית, טען רה"מ באותו נושא כי "אני חושב שהאמירה של שומר ממש לא במקום. אנחנו לא רפובליקת בננות, בחירות זה לא משהו שיכפה עלינו". נתניהו התייחס באותו ראיון גם לסוגיית הפעולה המתקרבת ברפיח, ואמר כי "הדבר היחיד שיביא את חמאס לשחרר את החטופים זה לחץ צבאי. זה מה שהביא אותנו להחזיר כבר חצי מהחטופים, זה מה שיעזור לנו להחזיר גם את החטופים שעוד שם. באותו זמן, צריך להיות לחץ מקטאר, יש להם השפעה עצומה על חמאס. העובדה שאנחנו הולכים להשמיד את מה שנותר מחמאס ברפיח, זה חשוב גם כדי להשמיד את חמאס לגמרי וגם להוציא את החטופים החוצה".

רה"מ הוסיף כי "השמדנו בערך 19 גדודים של חמאס מתוך 24, אז יש בערך 4 ברפיח שאנחנו חייבים לחסל. כשאומרים לנו לא להכנס לרפיח, זה כמו להגיד אל תכנסו לברלין, תחיו לצד רבע מהכוחות של הנאצים, זה מגוחך. אם נשאיר רבע מהכוחות של חמאס, הם יתאגדו מחדש, ישתלטו על עזה, ויחדרו שוב לישראל כמו ב-7 באוקטובר, כמו שהם נשבעו לעשות שוב ושוב ושוב. אנחנו צריכים ניצחון מוחץ על חמאס, אנחנו נעשה את זה תוך שמירה על חיי אזרחים ברפיח אך חייבים לסיים את העבודה".

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשנשאל על ההתנגדות לפתרון שתי המדינות, ענה נתניהו כי "זו לא רק ההשקפה שלי, זו ההשקפה של רוב אזרחי ישראל שמאמינים שבזמן כזה, מדינה פלסטינית תהיה פורמולה ליצירת פלטפורמה לתקיפת ישראל, המתנה הגדולה ביותר לטרור בהיסטוריה. חמאס משתמשים באזרחים כדי לטבוח בישראלים בצורה האכזרית ביותר, המתקפה הקשה ביותר מאז השואה. ממש עכשיו הייתה לנו הצבעה בכנסת. 99 נגד 9 בכנסת הצביעו נגד מדינה פלסטינית. אני גאה להוביל את המדיניות הזו".

"אגיד דבר אחד, ואמרתי את זה לנשיא ג'ו ביידן, היו לנו מחלוקות אם צריך להכנס לעזה איך צריך להכנס לעזה, ואמרתי את האמת: תראה, אם נצטרך ללכת לבד, נלך לבד, אבל אני יודע שאנחנו לא לבד. רוב האמריקנים תומכים בישראל ומסיבה טובה, הם מבינים שהמלחמה שלנו זו המלחמה שלהם, אנחנו נלחמים באותם אנשים שמריעים 'מוות לאמריקה', הם רוצים לראות אותנו נכנעים, וזה למה אנחנו נמשיך לקבל את תמיכת רוב הציבור האמריקני", הוסיף.