קבינט המלחמה התכנס; נתניהו: "לא נפסיק את המלחמה"

השרים התכנסו לדון בלחימה בדרום ובצפון, ובהתנעה מחדש של המגעים לעסקת חטופים - לאחר שראש המוסד שב מפגישה בפריז עם ראשי ה-CIA וממשלת קטר. נתניהו, דקות לפני הדיון: "תדרוכים מתוך צוות המו"מ רק מקשיחים את עמדת חמאס, לא אסכים לדרישות סינוואר לסיים את המלחמה"

זמן צפייה: 01:14

קבינט המלחמה התכנס הערב (ראשון) כדי לדון על התנעת המגעים לעסקה, והמשך הלחימה ברצועת עזה - בדגש על רפיח. דקות לפני הדיון נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "בעוד שנתניהו נתן פעם אחר פעם לצוות המו"מ מנדט נרחב לשחרור חטופינו, סינוואר ממשיך לדרוש את סיום המלחמה, נסיגת צה"ל מרצועת עזה והשארת חמאס על כנו - כדי שיוכל לבצע את זוועות 7 באוקטובר שוב ושוב. ראש הממשלה נתניהו מתנגד לכך בתוקף. התדרוכים מתוך צוות המו"מ רק מקשיחים את עמדת חמאס, פוגעים במשפחות ומרחיקים את שחרור חטופינו".

מוקדם יותר אמר מקור מצרי המעורה בפרטים ל-CNN כי המו"מ אמור להתחדש ביום שלישי הקרוב. גם מקור ישראלי אישר כי המגעים יחודשו במהלך הימים הקרובים.

דיון קבינט המלחמה
דיון קבינט המלחמה | צילום: קובי גדעון / לע"מ

בכירים בישראל אמרו אמש כי בירושלים "מוכנים לדון על שקט ממושך במסגרת עסקה משמעותית". בכירים בצוות המו"מ הוסיפו: "יש פערים גדולים מאוד, אנו עובדים על מתווים חדשים". בישראל מעריכים עוד שהגברת הלחץ הצבאי ברפיח תסייע במאמץ לעסקה ואומרים: "ההבדל בין סבב השיחות הנוכחי לבין הקודם, זה שהפעם צה"ל נלחם ברפיח. האיום על סינוואר ממשי".

בתוך כך, ראש המוסד דוד ברנע שב אתמול בשעות הבוקר מפריז, לאחר פגישה שקיים עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטר. השלושה "דנו בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת משא ומתן מחודש לשחרור החטופים". בתום המפגש נמסר כי הוחלט שבמהלך השבוע הקרוב ייפתח משא ומתן "על בסיס הצעות חדשות, בהובלת המתווכות מצרים וקטר - ובמעורבות פעילה של ארה"ב".