חה"כ דנון ובן ברק הציעו: פינוי מרצון של תושבי עזה למדינות העולם

במאמר שכתבו לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", שני חברי הכנסת מהליכוד ויש עתיד קראו לקהילה הבנלאומית לגבש תוכנית שתאפשר מעבר מסיבי של פליטים עזתים אל מדינות שיסכימו לקבלם. שר האוצר סמוטריץ' בירך: "הגירה מרצון וקליטה של ערביי עזה במדינות העולם זה פיתרון הומניטרי שיביא קץ לסבל"

דני דנון ורם בן ברק
דני דנון ורם בן ברק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 | רויטרס

חברי הכנסת דני דנון (הליכוד) ורם בן ברק (יש עתיד) פרסמו היום (שלישי) מאמר בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", בו הם קראו לגיבוש תוכנית שתאפשר מעבר מסיבי של פליטים מרצועת עזה אל מדינות שיסכימו לקלוט אותם.

"חמאס הפך את עזה לבסיס הטרור הגדול בעולם ואת תושבי הרצועה הפך לשכפ״ץ אנושי ובני ערובה, תוך שהוא משתמש בבתי ספר, מתקנים של אונר"א, בתי חולים, מסגדים, גני ילדים ובתי קברות כבסיסים לשיגור טילים לעבר ישראל וכאתרים לביסוס תשתיות טרור", כתבו חברי הכנסת, החברים בוועדת החוץ והביטחון.

עוד הוסיפו: "פעילי הטרור של חמאס שודדים סיוע הומניטרי בינלאומי של האו״ם וארגונים בינלאומיים כגון: מזון, ציוד רפואי ודלק שאמורים לשמש את האוכלוסייה האזרחית בעזה, באיומים ומשאירים את האוכלוסייה הפלסטינית ללא טיפול בעוד הם מנהלים את הקרבות מתוך בונקרים ומחילות מתחת לאדמה".

פלסטינים נמלטים מהעיר עזה דרומה
פלסטינים נמלטים מהעיר עזה דרומה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

בהמשך מאמרם הציגו דנון ובן ברק כיצד יש לבצע את המהלך לשיטתם: "ניתן לעשות זאת באמצעות מנגנון מובנה, בתיאום בין-מדינתי שייעודו מתן מענה בינלאומי לתושבי עזה. זאת ועוד - על מנת להקל על ההתאקלמות של אותם עזתים, הקהילה הבינלאומית יכולה וצריכה לסייע להם בחבילת סיוע כלכלית נדיבה, כך שכל משפחה עזתית תוכל להיקלט במדינת היעד ביתר קלות ובנוחות".

לוחמי צה"ל באזור עזה
לוחמי צה"ל באזור עזה | צילום: רויטרס

"ארגונים בינלאומיים יכולים לשחק תפקיד מרכזי בהעברתם של עזתים המעוניינים בכך למדינות המסכימות לקלוט אותם. גם מספר התחלתי קטן יחסית, של 10,000 עזתים לכל מדינה קולטת - יביא להקלה עצומה בסבלה של האוכלוסייה וישפר את המצב בעזה. ישנן 193 מדינות בעולם, רובן, לפחות לפי הצבעותיהן באו״ם, תומכות תמיכה חסרת פשרות בפלסטינים, כך שניתן להניח שלא יתנגדו לסייע לאותם פלסטינים בהם הם תומכים לאורך השנים. כל שדרוש הוא מספר מדינות שייענו לבקשה ויקבלו את העזתים כדי לסייע לאוכלוסייה שתהגר וגם לזו שתבחר להישאר", הוסיפו השניים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך את דנון ובן ברק על הצעתם וכתב בחשון הטוויטר שלו: "הגירה מרצון וקליטה של ערביי עזה במדינות העולם זה פיתרון הומניטרי שיביא קץ לסבל של יהודים וערבים כאחד".