מכה מדינית: ישראל הוכנסה ל"רשימה השחורה" של האו"ם

פרסום ראשון: מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הודיע לבכירים בישראל כי ירושלים הוכנסה ל"רשימה השחורה" שבה מופיעות "מדינות שהורגות ילדים". זו הפעם הראשונה שצבא של מדינה דמוקרטית נכנס לרשימה הזו - ובירושלים חוששים מהשלכות מיידיות על סיוע צבאי מהעולם

זמן צפייה: 01:36

פרסום ראשון: מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הודיע לבכיר בצה"ל כי ישראל הוכנסה ל"רשימת המדינות שהורגות ילדים", כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13. גוטרש הוסיף כי החתימה הסופית שלו תינתן בשבוע הקרוב. בישראל אמרו כי עודכנו בנושא וכי נערכים לקראת פרסום ההחלטה.

החשש בישראל הוא שההחלטה, שלמעשה קובעת שצה"ל הוא צבא שפוגע בילדים - תוביל לעיצומים מצד מדינות בעולם, לרבות כאלה עם השלכות ישירות על אספקת חימושים לישראל. יצוין כי לאורך השנים נשמעו לא מעט איומים מצד האו"ם להכניס את ישראל לרשימה המפוקפקת הזו, אך הצעד נמנע בכל שנה מחדש.

תקיפה אווירית ברפיח
תקיפה אווירית ברפיח | צילום: רויטרס

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "הכנסת מדינת ישראל לרשימה השחורה היא צעד פוליטי חמור וחסר בסיס של מזכ"ל האו"ם, שמזמן איבד כל כיוון מוסרי. ב-7 באוקטובר נרצחו מעל 1,400 אזרחים, נשים וילדים חפים מפשע, על-ידי טרוריסטים עלובים שעדיין מחזיקים בשבי נשים צעירות ואנשים מבוגרים. ממשלת ההפקרות איבדה כל יכולת לעצור את ההידרדרות המדינית של ישראל. רק ממשלה שפויה תוכל לבנות מחדש את מעמדנו הבינלאומי ולחזק אותנו בחו"ל".