בלינקן לחמאס: "הסכימו להפסקת אש מיידית עם ישראל"

מזכיר המדינה האמריקני נפגש בוושינגטון עם ראש ממשלת קטר, והסביר כי הפסקת אש מיידית "יכולה להחזיר את החטופים הביתה, להגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועה ולקבוע תנאים לפתרון קבוע". בהמשך: גנץ ייפגש על בלינקן, אוסטין ובכירים נוספים בממשל ביידן

זמן צפייה: 03:33

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש היום (שלישי) בוושינגטון עם ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אל ת'אני, וקרא לחמאס "לקבל הפסקת אש מיידית" עם ישראל. "יש לנו הזדמנות להפסקת אש שיכולה להחזיר את החטופים הביתה", אמר המזכיר.

בלינקן הוסיף כי הפסקת אש שכזו יכולה גם "להגדיל באופן דרמטי את הסיוע ההומניטרי שמגיע לפלסטינים שזקוקים לו - ואז גם לקבוע את התנאים לפתרון קבוע". הוא הבהיר כי "על חמאס להכריע האם הוא מוכן לקחת חלק הפסקת אש שכזו", אך גם כי "ישראל צריכה לעשות הכל כדי להכניס סיוע לרצועה".

השר בני גנץ עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס
השר בני גנץ עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס | צילום: מתוך טוויטר

בתוך כך, השר בני גנץ ממשיך היום את סבב הפגישות שלו בארה"ב, וייפגש הערב עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ובהמשך גם עם בלינקן ועם בכירי ממשל נוספים. גנץ כבר נפגש הלילה עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בבית הלבן, במסגרת ביקורו בוושינגטון - אליו יצא ללא אישור מראש הממשלה בנימין נתניהו. על-פי הודעת הבית הלבן, האריס חזרה בפני גנץ על מחויבותו של ממשל ביידן לביטחון ישראל, גינתה פעם נוספת את מתקפת 7 באוקטובר והדגישה את תמיכתה בסגירה מהירה של עסקת שחרור חטופים.

לצד זאת, סגנית הנשיא הביעה חשש כבד מהמצב ההומניטרי ברצועת עזה, ובייחוד מהתקרית בה נהרגו מעל למאה עזתים בצפון הרצועה, בעת שהתנפלו על משאיות סיוע. בנוסף, האריס הדגישה בפני גנץ את חששות הממשל מפעילות ישראלית עתידית ברפיח.