ואנס בהצהרה משווייץ: "איראן הסכימה להכניס פקחי גרעין"
סגן נשיא ארה"ב נשא הצהרה עם תום סבב השיחות, ואמר כי הושגה הסכמה להכנסת פקחי סבא"א לאיראן: "הצעד הראשון לפירוק מוחלט של תוכנית הגרעין האיראנית". הוא הוסיף כי המנגנון עליו סיכמו הצדדים יבטיח כי מצר הורמוז יישאר פתוח
לאחר 18 שעות של משא ומתן בין איראן וארצות הברית בשווייץ, סגן הנשיא ג'יי.די. ואנס אמר היום (שני) בהצהרה כי "רצינו לבנות מנגנון שישמור על מיצר הורמוז פתוח. הוא פתוח, ספינות עם נפט זורמות". בנוגע לסוגיית הגרעין האיראני אמר ואנס: "האיראנים הסכימו להזמין את פקחי סבא"א למדינה. זהו הצעד הראשון לפירוק מוחלט של תוכנית הגרעין האיראנית. בנינו בסיס יציב לעסקת גרעין. האיראנים לא תקעו מקל בגלגלים. הם איימו לעזוב, אבל נפגשנו עד אתמול בבוקר, אז הם לא נטשו את השיחות". ואנס אמר כי אמש כבר ניסו ליצור קשר עם פקחי סבא"א והוסיף: "אני מצפה שזה יקרה במינימום השבוע, זה יכול לקרות אפילו היום".
בנוסף, התייחס ואנס גם למנגנון התיאום למניעת סכסוכים שיוקם בלבנון ואמר: "רצינו לבנות מנגנון תיאום כדי שאם יש ירי, אם חיזבאללה יורה לישראל או אם ישראל מגיבים, יש דרך לדבר אחד עם השני ולראות איך לעצור את הירי".
על ההתקדמות במשא ומתן בנוגע לנוכחות הישראלית בלבנון אמר סגן הנשיא: "אנחנו רוצים הפסקת אש אזורית. אנחנו רוצים שחיזבאללה תפסיק לירות על חברינו בישראל ואנחנו רוצים שהישראלים יוכלו לחיות בשקט. אנחנו רוצים שגם אם קורה משהו, לא תהיה הסלמה חסרת שליטה".

ראש ממשלת פקיסטן שהבז שריף סיכם בציוץ ברשת X את סבב השיחות, וכתב: "הדיונים התנהלו באווירה חיובית ובונה והניבו התקדמות מעודדת, הכוללת הסכמה על מפת דרכים לקראת הסכם סופי בתוך 60 יום, הקמת ועדה עליונה שתספק פיקוח מדיני, ותחילתן של שיחות טכניות נוספות".
עוד כתב ראש ממשלת פקיסטן: "אני משבח את הנהגותיהן של ארצות הברית ואיראן על מחויבותן המתמשכת למעורבות בונה, ומודה לכל המדינות האחיות והידידותיות על תמיכתן בעלת הערך בקידום התהליך ההיסטורי הזה. באופן מיוחד, ברצוני להביע את הערכתי למדינה האחות שלנו, קטר, על תמיכתה המכרעת ביצירת התנאים הדרושים להתקדמות המשא ומתן. פקיסטן תמשיך למלא את תפקידה הישר והכנא בקידום הדיאלוג והדיפלומטיה לקראת פתרון ובר-קיימא".

זמן קצר לפני כן התייחס טראמפ לפרטי ההסכם ברשת החברתית שלו Truth Social וכתב: "לא יהיו אגרות במצר הורמוז במשך 60 יום במסגרת הפסקת האש, ולא יהיו אגרות אחריהם, אלא אם כן הם יחליטו להטיל תשלומי אגרה על ארה"ב, אם העסקה לא תושלם".


סבב השיחות הראשון הסתיים הלילה לאחר דיווחים על עזיבת המשלחת האיראנית בעקבות דברי הנשיא טראמפ. עם זאת, המתווכות קטר ופקיסטן הודיעו על "התקדמות מעודדת" ועל הקמת "תא למניעת סכסוכים בלבנון", ללא נציגות ישראלית. בהודעה המשותפת נמסר כי "השיחות התנהלו באווירה חיובית ובונה" והוסיפו כי מטרת המנגנון בלבנון היא להבטיח את המחויבות להפסקת הפעולות הצבאיות בשטח המדינה, זאת בהתאם לסעיפי מזכר ההבנות.
עוד נכתב בהודעה המשותפת: "ההתקדמות כוללת בין היתר הקמת מנגנון להמשך השיחות הטכניות. על בסיס מזכר ההבנות, הצדדים הסכימו על הקמת "ועדה עליונה" שתהיה אחראית על הפיקוח המדיני של תהליך התיווך. הנציגים הבכירים ידווחו באופן קבוע לוועדה, ויובילו קבוצות עבודה ממוקדות בנושאי גרעין וסנקציות, כמו גם קבוצת עבודה למעקב ויישוב סכסוכים, במטרה להבטיח את היישום היעיל של מזכר ההבנות ולטפל בנושאים נוספים".

זמן קצר לאחר מכן כתב שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י בציוץ ברשת החברתית X כי "התיווך הבלתי נלאה של פקיסטן וקטר הוביל להתקדמות גדולה לקראת סיום המלחמה בלבנון", והוסיף: "כמו כן, הושעו הסנקציות על ייצוא נפט ופטרוכימיה, הוסר המצור הימי, שוחררו חלק מהנכסים המוקפאים, ותוכנית הענק לשיקום ופיתוח כלכלי של איראן יצאה לפועל. המבחן האמיתי הראשון: היחידה למניעת סכסוכים בלבנון".


