גורמים ביטחוניים ביקשו להרחיב את מנדט הצוות הישראלי - ונדחו

פרסום ראשון: הבכירים סבורים כי ישראל צריכה להתגמש יותר בתהליך המשא ומתן לעסקת חטופים, והציגו את דעתם בדיון שהתנהל עם נתניהו, שרים, וראשי מערכת הביטחון. הבקשה נדחתה על ידי כל הגורמים בשיחה, שסבורים כי אין להתגמש מעבר למצב הנוכחי. בתוך כך, הוחלט להמתין עם המשך המגעים ליום ראשון, תחילת חודש רמדאן

זמן צפייה: 01:39

פרסום ראשון: גורמים ביטחוניים המעורבים במשא ומתן לעסקת חטופים סבורים כי ישראל צריכה להתגמש יותר במסגרת המשא ומתן לעסקת חטופים, וכי יש להרחיב את המנדט לצוות הישראלי, כך פורסם הערב (שישי) בזמן שישי. הבכירים הציגו את עמדתם אתמול בדיון שהתנהל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים ועם ראשי מערכת הביטחון, אך היא נדחתה – גם על ידי נתניהו והשרים, וגם על ידי ראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דדי ברנע, מכיוון שהם סבורים כי אין להתגמש יותר ולהרחיב את המנדט.

הסיכום בתום הדיונים אתמול היה להמתין ליום ראשון, ערב רמדאן, ולראות האם מגיעות הצעות חדשות מצד חמאס והמתווכות - ולהתקדם משם. גורמים המעורים במגעים בטוחים כי ניתן להמשיך את המו"מ גם במהלך רמדאן. דובר צה"ל מסר בתגובה כי אין התייחסות לדברים הנאמרים בדיונים סגורים עם הדרג המדיני.

רה"מ נתניהו והשר גלנט בכנסת
רה"מ נתניהו והשר גלנט בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחודש שעבר אישר קבינט המלחמה להרחיב את סמכויות צוות המו"מ הישראלי בפסגת פריז, לבקשת ראש המוסד דדי ברנע וראשי מערכת הביטחון. ההרחבה באה לידי ביטוי, בין היתר, בסוגייה ההומניטרית - לרבות הכנסת סיוע לרצועה, וכן בסוגיות נוספות עליהן לא ניתן להרחיב בשל הגבלות צנזורה.

הרחבת הסמכויות שאישר ראש הממשלה בנימין נתניהו היא מצומצמת יותר מזו שדרשו אז במערכת הביטחון וחברי קבינט המלחמה, השרים בני גנץ וגדי איזנקוט. ובכל זאת, המנדט שניתן למשלחת היה רחב יותר מזה שאיתו הגיעה לקהיר שבוע קודם לכן - אליו נשלחה "להקשיב", בהוראת נתניהו ובניגוד לעמדת ראש שב"כ.