מסתמן: ביידן יגיע לישראל באמצע יולי

נשיא ארצות הבריתץצפוי לבקר בישראל ובסעודיה בחודש הבא. ככל הנראה, הוא יגיע לארץ ב-14 ביולי. ביידן צפוי לבקר גם ברשות הפלסטינית

זמן צפייה: 01:19

ביקוריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל ובסעודיה מתוכננים לאמצע חודש יולי, בתוך כך צפוי לבקר בישראל ל-14 ביולי, אך בירושלים מדגישים שעד שהבית הלבן לא יודיע על כך באופן סופי - הדבר עשוי עוד להשתנות. ההודעה הרשמית מטעם הבית הלבן צפויה להתפרסם בשעות הקרובות.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

הנשיא צפוי לבקר בסעודיה, ישראל וברשות הפלסטינית, כאשר גולת הכותרת היא ביקורו בסעודיה. בימים האחרונים ביידן ניסה למסך את הדיווחים ואמר כי עוד לא החליט, אם כי הביקור ככל הנראה, צפוי לצאת לפועל, כאשר גולת הכותרת שלו היא המפגש בין ביידן ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, למרות המעורבות של מוחמד בן סלמאן ברצח העיתונאי הסעודי - ג'מאל ח'אשוקג'י.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

ביקורו של ביידן בסעודיה נובע בעיקר בגלל מחירי הנפט שהולכים ועולים, ומשפיעים על מחירי הדלק בארה"ב - שהממשל האמריקני רואה בהם כ"אור אדום". השאלה הגדולה היא האם למשולש הזה תהיה גם צלע ישראלית. את הקלפים האלה שומרים בבית הלבן קרוב לחזה. מי שיודע את התשובה הוא אייל חולתא, היועץ לביטחון לאומי שנועד היום עם השליחה האמרינית למזרח התיכון שנמצאת בביקור בארץ. ביחס לישראל, יהיה פה מהלך לנורמליזציה כללית עם סעודיה - מהלך צנוע. בוושינגטון קראו שלא לפתח ציפיות גדולות, ובהתאם - ישראל לא תתאכזב.