אפקט אורן חזן: ממשל ביידן ביקש לצמצם את קבלת הפנים בהגעתו

גורמי ממשל אמריקנים העבירו בקשה להפחית למינימום את משך ומוזמני הטקס המסורתי בנתב"ג לכבוד הגעת נשיא ארצות הברית. אף שלא נימקו את הבקשה, ניתן לשער כי היא מגיעה בעקבות גילו ומזג האוויר החם שעתיד להיות בביקורו - יש שמעריכים שהיא מושפעת מהמצב הפוליטי

זמן צפייה: 01:31

גורמי ממשל אמריקנים העבירו בקשה לצמצם למינימום את משך ומוזמני טקס קבלת הפנים המסורתי שיערך בנמל התעופה בן-גוריון לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בהגיעו לישראל, כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה במהדורה המרכזית.

במסגרת הטקס נערכות בדרך כלל לחיצות ידיים עם כל המוזמנים, אז כזכור צילם הח"כ לשעבר אורן חזן עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שעוררה סערה. לכן, על אף שלא ברור הרקע לבקשה שלא נומקה, יש לשער שהדברים מגיעים בעקבות גילו המבוגר של ביידן כמו גם מזג האוויר החם בחודש יולי בו הוא צפוי להגיע. בישראל יש מי שמעריכים גם כי למצב הפוליטי המעורער בישראל ישנה השפעה על הבקשה.

חבר הכנסת אורן חזן עשה סלפי עם נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
חבר הכנסת אורן חזן עם נשיא ארה''ב דונלד טראמפ

במשרד החוץ בוחנים את קיצור רשימת המוזמנים ושוקלים לוותר על טקס לחיצות הידיים. כמו כן בוחנים את קיצור הנאומים. ההחלטה הסופית עם זאת תתקבל בימים הקרובים, לאחר תיאום בין הגורמים הישראלים לאמריקנים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי רשימת המוזמנים טרם נקבעה וכי אין בה שיקולים פוליטיים וממשרד החוץ לא נמסרה תגובה.

במקביל, פקידת מחלקת המדינה בארה"ב לענייני המזרח התיכון, ברברה ליף, רמזה הערב כי יהיו הכרזות חדשות בנוגע להסכמי אברהם בעת ביקורו של הנשיא ביידן באזור בחודש הבא. "הנשיא לא נוסע כדי לבקש טובות", אמרה ליף. "אני חושבת שיהיו דברים מעניינים במהלך הביקור"