"ביידן סירב לשוחח עם נתניהו אחרי תקרית הסיוע"; רה"מ מכחיש

ברשת "סקיי" בערבית דווח כי ביידן סירב לשוחח עם נתניהו אחרי תקרית משאיות הסיוע - בה נהרגו לטענת חמאס מעל 100 אזרחים. בלשכת נתניהו הכחישו: "הצדדים לא ביקשו שיחה"

Teflgr
רה"מ נתניהו ונשיא ארה"ב ביידן | צילום: רויטרס, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

משבר ביחסים: ברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, סירב לשוחח עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בשבוע שעבר, לאחר אסון משאיות הסיוע בצפון רצועת עזה. בלשכת נתניהו הכחישו את הדיווח והגיבו: "פייק ניוז. בלשכת ראש הממשלה כלל לא ביקשו שיחה עם הנשיא אחרי האירוע, וגם האמריקנים, שממילא לא האשימו את ישראל באירוע, לא ביקשו שיחה עם ראש הממשלה".

משרד הבריאות בעזה, הנשלט על-ידי חמאס, טען בשבוע שעבר כי יותר מ-100 עזתים נהרגו כשהתנפלו על משאיות הסיוע ההומינטרי. הפלסטינים כינו את האירוע "טבח" והבית הלבן מסר בתגובה: "תקרית חמורה שממחישה את הצורך בהרחבת הסיוע ההומינטרי לעזה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2902242038' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד אסון משאיות הסיוע מהאוויר' poster='' kid='1_2ofwscji' duration='92']

על-פי התחקיר הצה"לי, לפנות בוקר נכנסו לרצועה כ-30 משאיות עם ציוד הומניטרי, והיו בדרכן למחנות פליטים בשכונת רימאל שבעיר עזה. ב-4 לפנות בוקר אלפי פלסטינים הגיעו מכיוון חוף הים והתנפלו על המשאיות. לאחר מכן, כתוצאה "מדריסה, דוחק והתנפלות על המשאיות" - עשרות עזתים נהרגו, כך לפי צה"ל. בשלב הזה, חמושים במחסות החלו לירות על המשאיות באזור המעגנה בעזה. מהתחקיר עולה כי כוח אבטחה של צה"ל שהיה עשרות מטרים מהאזור - ירה לאוויר למטרת אזהרה. לא היו נפגעים בקרב הכוחות.

עוד נמסר כי "צה"ל לא רואה באירוע הזה 'אירוע כפר קאנא". בתקרית שאירעה בכפר קאנא שבדרום לבנון במסגרת מבצע "ענבי זעם" ב-1996, צה"ל ירה אש לחילוץ כוח - ופגע בשוגג במחנה פליטים. בתקרית נהרגו מעל 100 אזרחים, בהם ילדים. האירוע הוביל, בסופו של דבר, לסיום המבצע.