בנט מפציר שוב בישראלים באוקראינה לשוב לארץ: "לא הזמן ל'יהיה בסדר'"

בצל המתיחות הגוברת בגבול בין רוסיה לאוקראינה, רה"מ קרא שוב לישראלים ששוהים באחת המדינות לחזור ארצה. על הסכם הגרעין עם איראן: "קצר וחלש יותר מהקודם"

זמן צפייה: 04:02

רוחות מלחמה במזרח אירופה: ראש הממשלה נפתלי בנט קרא היום (ראשון) שוב לישראלים באוקראינה לחזור לישראל. "אנחנו נמצאים בזמן רגיש מבחינת היציבות העולמית", אמר ראש הממשלה. "זה לא הזמן ל'יהיה בסדר' - אנחנו לא יודעים מה ילד יום, ואני גם לא מתיימר לעסוק בפרשנות. יש עוד הרבה אלפים שעדיין שם, בזמן שחלק מחברות התעופה כבר מבטלות טיסות".

בנט התייחס בישיבת הממשלה גם לשיחות בין איראן למעצמות על הסכם הגרעין, וטען כי ייתכן שההסכם ייחתם תוך זמן קצר: "ההסכם המסתמן הוא קצר יותר וחלש יותר מהקודם  - ההגבלות על תוכנית הגרעין אמורות לפקוע ברובן ב-2025. אם העולם יחתום שוב על ההסכם, מבלי להאריך את מועד הפקיעה, הרי שאנחנו מדברים על הסכם שקונה בסך הכול שנתיים וחצי, ואחריהן איראן יכולה ורשאית לפתח ולהתקין צנטריפוגות מתקדמות, ללא הגבלות".

עוד אמר בנט כי איראן תוכל להקים "איצטדיונים של צנטריפוגות", והסביר כי "בתמורה האיראנים יקבלו בהווה עשרות מיליארדי דולרים והסרת סנקציות, כלומר - המון כסף. הכסף הזה יגיע, בסופו של דבר, לטרור באזור. הטרור הזה מסכן אותנו, מסכן מדינות נוספות באיזור - כמו שראינו לאחרונה - והוא יסכן גם כוחות אמריקנים באזור".

בשבוע שעבר פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס טיוטה מתוך שיחות הגרעין בווינה לצעדים שייקדמו לחזרה להסכם הגרעין. לפי הדיווח, אם הטיוטה מדויקת, איראן תחזיר את העשרת האורניום לרמה של 5% תשחרר אסירים אמריקנים. בתמורה, ארצות הברית תפשיר שבעה מיליארד דולר של איראן שמוחזקים בבנקים בדרום קוריאה.

מבחינת צוותי המשא ומתן מדובר בישורת האחרונה של השיחות ולפי הטיוטה, תוך זמן קצר יחזור הסכם הגרעין הקודם לתוקף. בטיוטה שפורסמה לא צוין כמה זמן ייקח בין הצעדים המקדימים לבין החזרה הסופית להסכם הגרעין.