בנט בנאום ליהודי ארה"ב: "אני מביא איתי רוח חדשה מירושלים"

ראש הממשלה נאם בבית כנסת בניו יורק לפני כניסת החג ודיבר על הרקע לממשלה הנוכחית, על הסוגייה האיראנית ועל הקשר של ישראל עם יהדות התפוצות. "לא נעשה אאוטסורסינג לביטחון שלנו"

נפתלי בנט בריאיון לחדשות 13
נפתלי בנט בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

לאחר נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, ראש הממשלה נפתלי בנט נאם הערב (שני) בבית כנסת בניו יורק בנאום שפונה אל הקהילה היהודית בארצות הברית ובתפוצות. על הקשר של ישראל עם התפוצות אמר: "אני מביא איתי רוח חדשה מירושלים – רוח של רצון טוב. רוח של עבודה משותפת. אחת המשימות הגדולות של הדור שלי ושלי כראש הממשלה הוא העתיד של ישראל והעם היהודי"

"אנחנו אחד - כשיהודי בפנסילבניה נפגע, אני נפגע", אמר בנט. "בישראל יש חילוני, דתי, כיפה סרוגה, כיפה שחורה או חרדי. כאן, בארצות הברית, אתה פשוט יהודי ואתה מתקבל בברכה: חרדי, רפורמי, אתה מתקבל בברכה, ואנחנו צריכים לייבא את זה לישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היום שאחרי הבחירות בגרמניה: מלאכת הרכבת הממשלה קשה מתמיד

לאחר 3.5 שנים: הושלמה בניית המכשול שישים סוף למנהרות הטרור

כ"ץ: "הניסיון של בנט ללמד את העולם לטפל בקורונה – יומרני"

בנט התייחס לממשלה הנוכחית ואמר כי "אחרי ארבע מערכות בחירות, האוויר היה רעיל והיית התחושת חוסר אונים, אנשים היו מיואשים. אם לא נעשה את זה, אם לא נשב יחד, כל הדבר הזה יתפרק. אנחנו יושבים יחד, ומנסים לפתור מדי יום בעיות אמיתיות – תקציב, קורונה, חיסונים, פתיחת הייבוא, יש עבודה לעשות. הם אוהבים את המדינה בדיוק כמוני. כשיש רצון טוב ואמון, זה עובד".

לבסוף דיבר גם על הסוגייה הביטחונית ובראשה בעיית הגרעין האיראני. "אנחנו עובדים קשה עם חברתנו ארצות הברית, אבל יש לנו עדיין מצפן ברור שלימדו אותנו מזמן: 'אם אין אני לי, מי לי'. בסוף היום, על אף שאנחנו מביאים עוד ועוד שותפים מהאזור, לא נעשה 'אאוטסורסינג' לביטחון שלנו לאף אחד, אפילו לא לחברינו הטובים".