רשת ה-BBC: הכותרת שנתנה לפיגוע הטעתה

רשת החדשות הבריטית ה-BBC נאלצה, ולא בפעם הראשונה, להתנצל בעקבות כותרת מטעה שניתנה לכתבה שסקרה את פיגוע הדקירה ביום שישי בו נרצחה הדס מלכא ז"ל

זמן צפייה: 01:23

רשת ה-BBC הבריטית נאלצה להתנצל היום (ראשון) בעקבות הדיווח שלה מהפיגוע בשער שכם בערב שישי. הדיווח עורר סערה לאחר שהכותרת שהתנוססה בראש הכתבה באתר הרשת נכתב "שלושה פלסטינים נהרגו לאחר דקירה קטלנית בירושלים". ההסבר המפורט לפרטי האירוע נכללו רק בגוף הידיעה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ציוץ של הBBC על הפיגוע
ציוץ של הBBC על הפיגוע | צילום: מתוך הטוויטר

הכותרת, ששונתה זמן קצר לאחר מכן גררה מחאה נרחבת, כשבראשם עמד ראש הממשלה. נתניהו ביקש ממנכ"ל משרד החוץ יובל רותם ומשגרירות ישראל בבריטניה לפעול על מנת שב-BBC יבינו שהכותרת שבחרו לא משקפת את האירועים כפי שאכן קרו בפיגוע.

שער שכם אחרי הפיגוע
שער שכם אחרי הפיגוע | צילום: חדשות 2

ראש הממשלה נתניהו לא היה היחיד שהזדעק לנוכח הכותרת השגויה. בנו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ג'וניור, צייץ ברשת הטוויטר ביקורת חריפה נגד הרשת. "אתם מתכוונים - אחרי שהם דקרו שוטרת ישראלית למוות...נכון?", שאל. "זו הכותרת המטעה ביותר שניתן לספק".

''הכותרת המטעה ביותר שניתן לספק''
''הכותרת המטעה ביותר שניתן לספק'' | צילום: דף הטוויטר של טראמפ ג'וניור

ב-BBC נכנעו ללחץ שהופעל עליהם ופרסמו התנצלות. "אנו מקבלים (את הטענה -ע.ו) שהכותרת המקורית שלנו לא שיקפה באופן ראוי את האירועים ולאחר מכן היא שונתה", נכתב בהודעת הרשת. "למרות שלא הייתה כל כוונה להטעות את הקוראים אנחנו מתנצלים על הפגיעה".