בזמן שזלנסקי בוושינגטון: פוטין התקשר לברך את נתניהו

בעוד שהנשיא האוקראיני נפגש עם ההנהגה האמריקנית, הנשיא הרוסי התקשר לראש הממשלה המיועד, והשניים דנו על מספר סוגיות, כשבראשון המלחמה באוקראינה. נתניהו אמר לפוטין: "מקווה שתמצא הדרך בהקדם לסיום המלחמה והסבל שנגרם ממנה"

זמן צפייה: 01:42

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר הבוקר (חמישי) לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות והקמת הממשלה. לפי הודעת לשכת נתניהו, שני המנהיגים דנו במספר סוגיות ובראשן המלחמה באוקראינה.

ראש הממשלה המיועד נתניהו אמר לנשיא פוטין שהוא מקווה שתמצא הדרך בהקדם לסיום המלחמה והסבל שנגרם ממנה, והוסיף כי הוא נחוש למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני ולבלום את ניסיונותיה להתבסס צבאית בגבול הצפוני. בשל הרגישות המדינית והביטחונית של השיחה - התקשר נתניהו לראש הממשלה יאיר לפיד ועדכן אותו בפרטי השיחה.

כאמור השיחה מהנשיא הרוסי מגיעה לאחר שנתניהו הודיע אמש לנשיא יצחק הרצוג כי עלה בידו להקים ממשלה. רה"מ היוצא לפיד תקף את הממשלה הצפויה לקום, ואמר: "עלה בידם של בן גביר וסמוטריץ' להקים את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה".  עוד הודיע לפיד כי הערב בשעה 20:15 יקיים מסיבת עיתונאים בתל אביב.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי נמצא בשעה זו בוושינגטון, והלילה הוא נאם בפני חברי הקונגרס האמריקני, לאחר שיצא לראשונה מאוקראינה לאחר 10 חודשים מאז החלה הפלישה הרוסית למדינתו. "הקרב הזה הוא לא רק על השטח, על חלק זה או אחר של אירופה", אמר זלנסקי. "הקרב הוא לא רק על החיים, החופש והביטחון של האוקראינים או כל אומה אחרת שרוסיה מנסה לכבוש. המאבק הזה יגדיר באיזה עולם יחיו הילדים והנכדים שלנו, ואחר כך ילדיהם ונכדיהם".

זלנסקי מביא ליו''ר בית הנבחרים פלוסי את דגל אוקראינה שקיבל מהחיילים המגינים על העיר בחמוט
זלנסקי מביא ליו''ר בית הנבחרים פלוסי את דגל אוקראינה שקיבל מהחיילים המגינים על העיר בחמוט | צילום: רויטרס

"כנגד כל הסיכויים ותרחישי האבדון, אוקראינה לא נפלה. אוקראינה חיה ובועטת", אמר הנשיא האוקראיני לחברי הקונגרס. "וזה נותן לי סיבה טובה לחלוק איתכם את הניצחון המשותף הראשון והראשון שלנו: ניצחנו את רוסיה בקרב על מוחות העולם. אין לנו פחד, וגם אף אחד בעולם צריך לפחד מזה".

הנשיא ביידן והנשיא זלנסקי בבית הלבן
הנשיא ביידן והנשיא זלנסקי בבית הלבן | צילום: רויטרס