שר החוץ: "אין מקום להשוואה בין קורבנות ישראלים לטרוריסטים"

בשיחה שקיים אלי כהן עם נציג האיחוד האירופי לנושאי חוץ ג'וף בורל, הוא גינה את ההשוואה של בורל בין הטרור הפלסטיני לקורנות הישראלים: "אין מקום להשוואה או יצירת איזון בין קורבנות מן הצד הישראלי לבין הטרוריסטים הפלסטינים שנתמכים על-ידי הרשות"

שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ אלי כהן שוחח היום (שלישי) עם נציג האיחוד האירופי לנושאי חוץ ג'וזף בורל - וגינה את ההשוואה שהשמיע בורל בין פעולות הטרור הפלסטיני לקורבנות הישראלים ופעולות שמבצע צה"ל נגד הטרור, תקף את האיחוד האירופי במימון פעילויות פלסטיניות המעודדות הסתה ותשלומים למשפחות המחבלים, וביקש לדחות כל ניסיון להתערבות בענינייה הפוליטיים הפנימיים של ישראל.

בורל הביע את עמדתו, בין היתר במאמר שפרסם בימים האחרונים בכתב העת Project Syndicat. ממשרד החוץ נמסר כי "השר הביע שאט נפש ממאמרו של בורל בו הוא מתעלם מכך שחמאס הינו ארגון טרור, וציין בפניו כי מדובר בתוכן בעל עוול מוסרי הראוי לגינוי".

השר כהן מסר: "אין מקום להשוואה או יצירת איזון בין קורבנות הטרור מן הצד הישראלי לבין הטרוריסטים הפלסטינים הנתמכים על ידי הרשות הפלסטינית. ההתערבות של האיחוד האירופי בפוליטיקה הפנים ישראלית ומימון פעילויות פלסטיניות המעודדות הסתה ותשלומים למשפחות מחבלים חייבים להיפסק".

הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל
הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל | צילום: רויטרס

השר ציין בשיחה את חוסר האיזון המתמשך של האיחוד האירופי בעמדות כלפי ישראל וביקש מהאיחוד האירופי לנקוט בצעדים שיבטאו את הבנת האירופים למצב הביטחוני המורכב בו נמצאת ישראל. הוא הוסיף כי "האיחוד האירופי הוא שכן ושותף אסטרטגי של לישראל וכי ישראל מכירה באינטרסים החיוניים של אירופה במזרח התיכון". עם זאת, ציין, "האיחוד האירופי צריך לאמץ גישה אחרת, כזו המבוססת על מוסר וערכים שתתקבל בברכה על ידי ישראל ותסייע לפיתוח דיאלוג קונסטרוקטיבי".

בורל אמר בדיון בפרלמנט האירופי בעניין הרפורמה המשפטית: "עם כל הכבוד שיש לנו לנושאים הפנימיים והפוליטיים בישראל, צריך לדבר על מה שקורה שם. זו לא התערבות, אלא התעניינות בדמוקרטיה הישראלית". ג'ורדי סולה, חבר הפרלמנט האירופי, פנה לבורל ואמר לו: "אדוני שר החוץ של האיחוד, תודיע שאם הרפורמה הזאת ממשיכה כמו שהיא - יהיו לכך השלכות על היחסים בין האיחוד האירופי לבין ישראל".