טראמפ נאם לצד אנדריי קוזלוב, ואמר: "ישראל עומדת בפני השמדה"

כחודשיים לפני הבחירות, הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות נשא דברים בכנס הקהילה האמריקנית-ישראלית בוושינגטון. טראמפ התייחס למלחמה בישראל, ותקף את יריבתו קמלה האריס: "מי שיהודי, אוהב את ישראל, ויצביע לה - זה הדבר הכי גרוע שהוא יכול לקבל"

זמן צפייה: 00:45

כחודשיים לפני הבחירות, נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ השתתף הלילה (שישי) בכנס הקהילה האמריקנית-ישראלית בוושינגטון, ונשא דברים. טראמפ התייחס למלחמה ואמר: "התכנסנו הערב כדי לדבר על הקשר הקדוש בין ארה"ב לישראל. וזה קשר שנמצא בבעיה רצינית. מעולם לא היה דבר כזה. אני מאמין שאנחנו קרובים יותר מאי פעם למלחמת עולם שלישית מאשר בכל עת בהיסטוריה של המדינה הזו".

בדבריו התפנה טראמפ לתקוף את יריבתו וסגנית הנשיא, קמלה האריס: "אם קמלה האריס תנצח בבחירות, החולשה וחוסר היכולת שלה... תראה, היא לא יכולה לעשות ראיון, ניצחתי אותי בעימות בפער". עוד הוסיף כי "מי שאוהב להיות יהודי, ומי שאוהב את ישראל, אם הוא יצביע להאריס - זה הדבר הכי גרוע שהוא יכול לקבל".

במהלך הכנס פנה טראמפ למשפחות חטופים שהיו בקהל, ואף העלה לבמה את החטוף הישראלי ששוחרר אנדריי קוזלוב, שנכח בטקס. "יש לנו את הכבוד לארח הערב כמה מקורבנות טבח 7 באוקטובר, היום הארור הזה. אנדריי חולץ על-ידי צה"ל אחרי שמונה חודשים של שבי נורא".

דונלד טראמפ בכנס הקהילה האמריקנית-ישראלית
דונלד טראמפ בכנס הקהילה האמריקנית-ישראלית | צילום: רויטרס

אתמול פורסם במהדורה המרכזית כי במסגרת מאמציהם, בני משפחתם של חטופים בעלי אזרחות אמריקנית צפויים להיפגש בוושינגטון עם טראמפ, שעשוי לשוב ולהנהיג את העולם החופשי אם יינצח בבחירות בנובמבר.

ביממה האחרונה משפחות החטופים האמריקנים קיימו סבב פגישות משמעותי עם שורת בכירים בממשל ביידן, ובהם ראש ה-CIA ויליאם ברנס, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן ושליחו של הנשיא ג'ו ביידן למזרח התיכון, ברט מקגורק. במהלך פגישתם אתמול עם היועץ לביטחון לאומי סאליבן, בני המשפחות דרשו כי הוא יעשה כל מה שנדרש כדי להביא לשחרור יקיריהם מהשבי בעזה, והאשימו כי לא נעשה מספיק כדי להבטיח זאת.

פגישותיהם של קרובי החטופים בוושינגטון נערכות ברקע אי-הגשתו של מתווה אמריקני חדש לעסקת חטופים, לאחר שדווח כי הנשיא ביידן ויועציו שוקדים לגבש הצעה חדשה שתאפשר להגיע להסכמות בין ישראל לחמאס. עד עתה האמריקנים נמנעו כאמור מהצגת מתווה, בשל החשש מקריסה מלאה של שיחות המו"מ.