השר דיכטר הוזמן לכנס בינלאומי בדוחה - קטר מעכבת את האישור

פרסום ראשון: על פי סיכומים בינלאומיים, מדינות שאחרות כנסים של האו"ם צריכות לקבל נציגים מכל העולם, אך שר החקלאות הוא לא רק חבר קבינט בהווה, אלא גם ראש השב"כ לשעבר - וכעת מתנהל שיח ישיר מול הפרלמנט הקטרי בניסיון לשכנע אותם לאשר את הכניסה

זמן צפייה: 01:12

פרסום ראשון: שר החקלאות אבי דיכטר, שהוא גם חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, הוזמן לכנס בינלאומי מטעם האו"ם שמתקיים בדוחה, בירת קטר, אלא שהערב (שלישי) פורסם במהדורה המרכזית כי קטר מעכבת את האישור הנחוץ לקראת נסיעתו - וכרגע השתתפותו בכנס מוטלת בספק.

על פי סיכומים בינלאומיים, מדינות שאחרות כנסים של האו"ם צריכות לקבל נציגים מכל העולם, אך דיכטר הוא כידוע לא רק שר וחבר קבינט בהווה, אלא גם ראש השב"כ לשעבר. מי שהזמין את דיכטר, נשיא הארגון הבינלאומי של הפרלמנטים, מנהל שיח ישיר מול הפרלמנט הקטרי בניסיון לשכנע אותם לאשר את הכניסה, אך עד לרגע זה עדיין לא התקבל אישור סופי - וגורמים בישראל מקווים שהאישור הזה יגיע בהקדם.

Whatsapp Image 2023 01 24 At 2
שר החקלאות אבי דיכטר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יש לציין כי בכירים ישראלים כמובן היו בקטר, גם בתקופה האחרונה, אך אז היה מדובר בביקורים חשאיים. הביקור הזה, אם יצא לפועל לבסוף, ילווה כמובן באבטחה כבדה מאוד. מהשר דיכטר נמסר: "ממתין לקבלת האישורים הנדרשים".