יורש העצר הסעודי בן סלמאן: "להגיע להפסקת אש, לשחרר את החטופים"

הליגה הערבית והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי מקיימים היום בריאד פסגה בנוגע למלחמה בעזה, בהשתתפות מנהיגים רבים. יורש העצר הסעודי קיבל את פניו של נשיא איראן ולחץ את ידו. אמיר קטר: "נעשים מאמצים הומניטארים על מנת לשחרר חטופים". נשיא איראן: "קורא לכל המדינות המוסלמיות להטיל סנקציות כלכליות וסנקציות על ייצוא נפט לישראל"

זמן צפייה: 01:33

הליגה הערבית והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי עורכים היום (שבת) פסגת מנהיגים בריארד בירת סעודיה, בנושא הלחימה ברצועת עזה. בפתח הפסגה, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן לחץ את ידו של נשיא איראן איבראהים ראיסי ושוחח איתו, לראשונה מאז חודשו היחסים בין מדינותיהם.

בפתח דבריו, בן סלמאו גינה את ישראל ואמר: "פסגה זו מתקיימת בנסיבות קשות ויוצאות דופן. אנו מדגישים את התנגדותנו המוחלטת למלחמה הקשה המתנהלת כנגד אחינו בפלסטין ואשר גרמה לאלפי קורבנות הכוללים נשים, זקנים וטף, וגרמה להרס בתי חולים, בתי פולחן ותשתיות". בהמשך דבריו אמר: "אנו קוראים להפסקה מיידית של הפעולות הצבאיות ולאפשר מסדרונות הומניטריים לאזרחים, וקוראים גם לשחרר את בני הערובה".

נשיא איראן ראיסי מגיע לפסגה בריאד
נשיא איראן ראיסי מגיע לפסגה בריאד | צילום: רויטרס

אמיר קטר תמים בן חמד אאל ת'אני, שנפגש שלשום בדוחה עם ראש ה-CIA ויליאם ברנס וראש המוסד דדי ברנע, אמר מול יתר המנהיגים המוסלמים כי נעשים מאמצים הומניטריים על מנת לשחרר חטופים, וכי הוא מקווה ש"תושג הפסקת אש בקרוב". נשיא איראן קרא בתורו לכל המדינות המוסלמיות להטיל סנקציות כלכליות וסנקציות על ייצוא נפט לישראל.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאן, שהגיע גם הוא לפסגה, קרא למועצת הביטחון של האו"ם לפעול כדי להביא לסיום המלחמה. "אנו קוראים למועצת הביטחון לשאת באחריות לעצירת התוקפנות על עמנו באופן מידי ולאפשר את ההכנסה של ציוד רפואי ומזון בצורה בטוחה - כמו גם אספקה של מים, חשמל ודלק לרצועת עזה", אמר אבו מאזן, "בנוסף, אנו קוראים למנוע את ההגירה של התושבים בעזה ובגדה, דבר אליו אנו מתנגדים לחלוטין".

נשיא מצרים א-סיסי, לאחר נחיתתו בערב הסעודית
נשיא מצרים א-סיסי, לאחר נחיתתו בערב הסעודית | צילום: רויטרס
נשיא טורקיה ארדואן בפסגת הליגה הערבית בריאד
נשיא טורקיה ארדואן | צילום: רויטרס

מלך ירדן עבדאללה גינה גם הוא את ישראל והוסיף: "העושק אליו נתונים הפלסטינים מצביע על כישלון הקהילה הבינלאומית לעשות צדק עם הפלסטינים ולדאוג לזכויות שלהם להגדרה עצמית והקמת מדינתם העצמאית". עוד אמר: "לא ניתן לשתוק על האסון שקורה ברצועת עזה, החונק את החיים ומונע טיפול. יש צורך במסדרונות הומניטריים קבועים ובטוחים. לא ניתן להסכים למנוע הגעה של מזון, תרופות, מים וחשמל לתושבי עזה. זה פשע מלחמה שהעולם צריך לגנות. ירדן תמשיך למלא את חובתה בשליחת סיוע לפלסטינים".