בלינקן: "ישראל לא מסרה לנו תאריך לפעולה קרקעית ברפיח"

חרף הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כבר הוחלט על תאריך לפעולה הצפויה בעיר הדרומית, מזכיר המדינה האמריקני טען כי ישראל לא מסרה לארה"ב את המועד. עוד אמר בלינקן כי הוא ייפגש בשבוע הבא עם גורמים ישראליים כדי להמשיך את הדיונים בנושא הפעולה הצבאית ברפיח

זמן צפייה: 01:29

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום (שלישי) כי "ישראל לא מסרה לנו תאריך לפעולה קרקעית ברפיח", חרף הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול, כי כבר הוחלט על תאריך לפעולה צבאית ישראלית בעיר הדרומית. "השיחות עם ישראל על פעולה ברפיח נמשכות גם עכשיו. הנשיא הבהיר את הדאגות שלנו מההשלכות ההומניטריות של מבצע כזה, ודורש מישראל שתעשה כל שביכולתה כדי למנוע פגיעה באזרחים", הוסיף מזכיר המדינה במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הבריטי, דייוויד קמרון.

עוד אמר בלינקן כי "אנחנו מחויבים לוודא שחמאס לא יקבע את עתידה של עזה, אבל הצורה שבה ישראל תפעל ברפיח היא משמעותית", וציין כי "אנחנו מדברים עם גורמים בישראל על דרכים אלטרנטיביות להשיג את התוצאות של מיטוט חמאס ללא פגיעה בחיי חפים מפשע". מזכיר המדינה האמריקני הוסיף כי הוא ייפגש בשבוע הבא עם גורמים ישראליים כדי להמשיך את הדיונים בנושא.

בלינקן וקמרון בפסגת שרי החוץ של נאט"ו בתחילת החודש
בלינקן וקמרון בפסגת שרי החוץ של נאט"ו בתחילת החודש | צילום: רויטרס

כמו כן, בלינקן התייחס גם להגדלת הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה. "ישראל נתנה התחייבויות חשובות בנוגע לכך שהיא תגביר משמעותית את הסיוע ההומניטרי בעזה, וכבר ננקטו מספר צעדים ראשוניים על מנת לקדם זאת", אמר. בהמשך הוא הוסיף כי "אנחנו ממשיכים לעבוד בצמוד לישראל, מצרים וקטר להשגת הסכם שיביא להפסקת אש ושחרור החטופים, וכן ייצור תנאים טובים יותר כדי להעניק סיוע לאלה שצריכים אותו בעזה".

משפחות חטופים בבית הלבן
משפחות חטופים בבית הלבן

בתוך כך, בהמשך לפרסום בחדשות 13, בני משפחות של חטופים ישראלים - שאינם אמריקניים - נפגשו היום לראשונה עם בכירים בבית הלבן. ברקע המשא ומתן לעסקה, המשפחות נפגשו גם עם המתווך המיוחד של הנשיא ביידן לסוגיית הצפון, וכן עם האחראית על מגדר בבית הלבן, ג'ו קליין.