בנוכחות מומחה ישראלי: הקליע שהרג את העיתונאית נבדק ע"י האמריקנים

רשת אל-ג'זירה מדווחת כי בדיקת הקליע שהרג את שירין אבו עאקלה בתקרית בג'נין התקיימה בשגרירות ארה"ב בירושלים בנוכחות מומחה ישראל והושב לידי הפלסטינים בתום הבדיקה. תוצאות צפויות ביממה הקרובה

שירין אבו עאקלה והקליע שפרסמה אל-ג'זירה

רשת אל-ג'זירה דיווחה הלילה (ראשון) כי בדיקת הקליע שהרג את העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין התקיימה היום במבנה שגרירות ארצות הברית בירושלים. לפי הדיווח, הבדיקה נערכה בנוכחות מומחה ישראלי.

הפלסטינים סירבו לשלוח נציג מטעמם לבדיקה, שתוצאותיה יימסרו ע"י האמריקנים לישראל ולרשות הפלסטינית במהלך היממה הקרובה. שר המשפטים הפלסטיני אמר כי הקליע כבר הושב לרשות הפלסטינית.

כזכור, אתמול דווח כי הפלסטינים יעבירו לארצות הברית את הקליע שהרג את אבו עאקלה לפני כחודשיים בג'נין. התובע הכללי הפלסטיני אישר את הדברים לאל-ג'זירה, ואמר שהקליע יועבר לאמריקנים כדי לבדוק אותו מבחינה בליסטית. לטענתם של הפלסטינים, התנאי להעברת הקליע לארה"ב הוא שהקליע לא יגיע לישראל, והאמריקנים הם אלה שייבצעו את החקירה.

טקס האשכבה לשירין אבו עאקלה
טקס האשכבה לשירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים נחשפה בערוץ אל-ג'זירה תמונה של הקליע שהרג את כתבת הערוץ, ונטען כי על-פי ניתוח שביצעו מומחים צבאיים לכדור – הקליע היה מסוג שחודר שריון. עוד צוין כי הקליע התעוות לאחר שחדר לראשה של שירין לאחר שפגע בקסדה שחבשה. בנוסף, לפי טענת הערוץ, בחקירה עצמאית שביצע, "התגלה כי הקליע היה בקוטר 5.56 מ"מ, שבו עושה שימוש צה"ל, וכי הכדור נורה מרובה מדגם M4".

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
הלווייתה של שירין אבו עאקלה בירושלים | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר מסרה נציבות האו"ם לזכויות האדם הצהרה רשמית, לפי אבו עאקלה נורתה למוות מאש חיילי צה"ל. עוד נמסר מהנציבות כי על ישראל לפתוח בחקירה פלילית לגבי נסיבות המוות. התחקיר הפלסטיני בנושא קבע גם הוא כי אבו עאקלה נורתה על ידי כוחות צה"ל. לפי התחקיר, העיתונאים שהיו באזור שהוגדר להם נכנסו לסמטה צדדים והתקדמו כמה מטרים, מבלי שקיבלו סימן מצה"ל כי עליהם לזוז.

עיתונאים לבנונים מניפים תמונות של שירין אבו עאקלה מול בניין האו''ם בביירות
עיתונאים לבנונים מניפים תמונות של שירין אבו עאקלה מול בניין האו''ם בביירות | צילום: רויטרס

כזכור, בלילה של 11 במאי השנה יצאו לוחמי צה"ל למבצע מעצרים בנפת ג'נין. במסגרת הפעילות במחנה הפליטים, נורתה אש נרחבת ולא נשלטת לעבר כוח צה"ל, לצד ירי מדויק והשלכת מטענים, אשר פגעו בכלי הרכב הצבאיים ובסמוך ללוחמים. לקראת סיומו של המבצע, באור יום ובעת יציאת הכוחות מהכפר, נפגעה העיתונאית הפלסטינית אשר שהתה בתוך מרחב הלחימה גם בזמן חילופי האש.