הבקשה של ארה"ב ומדינות הסכמי אברהם: לשנות את שם "פורום הנגב"

האמריקנים הגישו לישראל את הבקשה לשנות את שמו של הפורום שהוקם בשנה שעברה ע"י ממשלת בנט-לפיד, ובו משתתפות בין היתר איחוד האמירויות ובחריין. מבחינת המדינות השותפות שם הפורום מזוהה עם ישראל, והמטרה היא לבחור שם כללי שיותר שיעזור בצירוף חברות נוספות. ישראל הסכימה לבקשה, ובוחנת מספר אפשרויות. לפיד תקף: "התקפלות שהיא חרפה"

זמן צפייה: 01:09

בקשה חריגה הוגשה לישראל בימים האחרונים, לשנות את שם פורום הנגב, אותו הקימה ממשלתם של נפתלי בנט ויאיר לפיד בשנה שעברה. הפורום מורכב מפסגת שרי חוץ של מדינות הסכמי אברהם, איחוד האמירויות ובחריין - וגם של מצרים וארצות הברית. ראש האופוזיציה וממקימי הפורום יאיר לפיד הגיב בחשבון הטוויטר שלו ותקף: "ההתקפלות הזו היא חרפה והממשלה הזו אינה מבינה גאווה לאומית מהי".

הבקשה הופנתה לישראל על-ידי ארצות הברית, שהעבירה את הבקשה של יתר המדינות המשתתפות, במטרה לשנות את השם לשם לועזי. פורום הנגב זה שם שמזוהה מבחינת המדינות הללו עם ישראל, והן רוצות שם כללי יותר, שאולי יאפשר צירוף של מדינות נוספות לפורום.

שר החוץ לפיד עם שרי החוץ של ארה''ב, מצרים, מרוקו, בחריין והאמירויות בפסגת הנגב
שר החוץ לפיד עם שרי החוץ של ארה''ב, מצרים, מרוקו, בחריין והאמירויות בפסגת הנגב | צילום: משרד החוץ / לע''מ

לאחר מספר דחיות, המפגש הבא של הפורום, בכפוף לאירועים ביטחוניים, אמור להתקיים במרוקו במהלך החודש הבא. בישראל ישנו ניסיון להימנע מעוד דחייה, בגלל המצב הרגיש, ומחליטים לקבל את הבקשה, וכעת נבחנות מספר חלופות, כולן באנגלית וכולן גנריות.

גורם ישראלי מסר לחדשות 13 כי כמו דחיית המפגש הקודם שהיה אמור להיערך במרץ, גם זה חלק מאיזושהו ריחוק פומבי שאנחנו רואים בחודשים האחרונים בין ישראל לאותן מדינות. נזכיר ביקור נתניהו באמירויות טרם תואם למרות כל המאמצים. ממשרד החוץ בירושלים לא נמסרה תגובה.