בכירים בירושלים: חתימה על הסכם מסגרת בין ישראל ללבנון - עוד הערב
לאחר הארכת השיחות בוושינגטון, בכירים בישראל ובלבנון מעריכים כי הצדדים עשויים לחתום על הסכם עוד הערב. מקורות המעורים בפרטים לחדשות 13: ההסכם יכלול נסיגה לטובת "פיילוט" שבו צבא לבנון ייכנס - והכרה הדדית בריבונות על שטח המדינות
סבב השיחות השישי בין ישראל ללבנון נפתח היום (שישי), זאת לאחר שהוארך ביממה נוספת. בתוך כך, בכירים בישראל ובלבנון מעריכים כי החתימה תיתכן עוד הערב בוושינגטון. מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו השתתף באופן חריג בישיבה הפותחת כדי לדחוף את הצדדים להסכמות. בכירים המעורים בפרטי הסכם המסגרת מסרו לחדשות 13 כי ההסכם צפוי לכלול הסכמה ישראלית לנסיגות מלבנון לטובת "פיילוט" שבו צבא לבנון יכנס לשטח במקום כוחות צה"ל. כמו כן, שתי המדינות יחתמו על הכרה בריבונות כל אחת מהמדינות על שטחה.
עוד מסרו הגורמים כי ההסכמה הישראלית כוללת נסיגה "מסוימת" מלבנון, ככל הנראה בשני אזורים ספציפיים. קצין בכיר בצה"ל אמר לחדשות 13 כי נסיגה אחת תהיה מדרום לנהר הליטני ואחת מצפונה לו, וכי לא תהיה נסיגה מרכס הבופור. באזורים הללו צה"ל ייצא ובמקומו יכנסו כוחות הצבא הלבנוני, כחלק מתוכנית הפיילוט שמובילים האמריקנים. ארצות הברית מכשירה ומאמנת את חיילי צבא לבנון לטובת ההסכם, וכן אמורה לוודא שאין פעילי חיזבאללה בשורותיהם.
הסכם המסגרת, כפי שנראה כעת, עומד בסתירה לאמירות הדרג המדיני בימים האחרונים, ובכיר במערכת הביטחון אמר לחדשות 13 כי האזורים הכלולים בפיילוט לא נמצאים במרחב הקו הצהוב, אלא שטחים שנכבשו בתקופה האחרונה.
מי שיחתום על ההסכם הם שגריר ישראל בארה"ב יחיאל לייטר והשגרירה הלבנונית נדא חמאדה מעווד, שהובילו את השיחות לאורך כל השבועות האחרונים. יחד איתם נמצאים בסבב השיחות הנוכחי גם בכירים בצה"ל ובמל"ל, שניהם בדרגת תת-אלוף.


