מזכיר ההגנה האמריקני לגלנט: "הסיוע יזרום בקצב המלחמה"

לויד אוסטין נשא הצהרה משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט, והבהיר את חוזק תמיכתה של ארצות הברית בישראל. אוסטין: "נעבוד מקרוב עם ישראל כדי להבטיח את שובם של החטופים, לרבות אלה האמריקנים". גלנט: "הראית לנו מה זה אומר להיות בן ברית, חבר ואח"

זמן צפייה: 25:07

שר הביטחון יואב גלנט נשא היום (שישי) הצהרה משותפת עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שהגיע לישראל, ובתחילת דבריו הוא הודה לו על שהוא עומד כאן לצד ישראל. "הראית לנו מה זה אומר להיות בן ברית, חבר ואח", אמר גלנט, "תדרכתי את מזכיר ההגנה על ההתפתחויות האסטרטגיות באזורנו, הרמטכ"ל וצמרת הצבא שיתפו אותו בפעולות האופרטיביות שאנו עושים".

"שיתוף הפעולה בינינו ובין הבית הלבן והקונגרס מבטיחים חופש פעולה לפעול", הוסיף שר הביטחון, "למעשה, כבר היום נקבל מטוס נוסף שמביאים תחמושת לשימוש צה"ל. נושאת המטוסים פורד שנשלחה מארה"ב שולחת מסר חזק לאויבים באזור. אני רוצה להזכיר לכולם מי האויב, זהו חמאס, הדעאש של עזה. ארגון שמקושר לאיראן".

עוד אמר גלנט: "אי אפשר לתת לעולם לשכוח את ההתקפות הברוטליות שביצעה חמאס נגד ילדים. נשים, משפחות ישראליות. רצח ואונס. עם זה התמודדנו. זו מלחמה על החירות ועל הערכים המשותפים שלנו ואנחנו בקו החזית. נמשיך להילחם וננצח במלחמה הזו. מאז יום שבת מדינת ישראל נמצאת במלחמה. אנחנו נלחמים על הבית ועל החיים שלנו. אני ומזכיר ההגנה אוסטין סיכמנו על שורה של מהלכים וסוגיות אסטרטגיות. אני בטוח כי גם ידידינו ברחבי העולם ואויבינו בכל הגזרות מבינים היטב את משמעות הברית הזו ואת משמעות הביקור הזה. ישראל היא מדינה חזקה שבה מתקיים שילוב של צבא עוצמתי ומערכת אזרחית בעלת חוסן לאומי בלתי רגיל".

מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בהצהרה
מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בהצהרה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"טוב להיות בישראל", אמר אוסטין בפתח דבריו, "כמזכיר ההגנה האמריקני, אני כאן כדי להבהיר משהו באופן ברור וחד: תמיכתה של ארה"ב בישראל מבוצרת. אני מביע את תנחומיי העמוקים למשפחות של אלה שנרצחו או נפצעו בטבח הנורא הזה שביצעו מחבלי החמאס. אני כאן גם להביע הזדהות עם כל המשפחות שעדיין חיות את הסיוט ולא יועות מה קרה לאהוביהן. נעבוד מקרוב עם ישראל כדי להבטיח את שובם של החטופים, לרבות אלה האמריקנים".

"בעת מבחן, האינטימיות שבחברה שלכם מעמיקה את האינטימיות של האבל שלכם", הוסיף אוסטין, "זה כוח. בזמן מבחן ישראלים יודעים מה לעשות. ראינו בתי מלון ובתים שלקחו אליהם את הניצולים שנאלצו לעזוב את בתיהם. ראינו הודעות וואטסאפ של אנשים שרוצים לעזור לשכניהם. ראינו תורים ארוכים לתרום דם".

לסיום אמר אוסטין: "העולם מסתכל וגם אנחנו. אנחנו לא הולכים לשום מקום. נשאר בקשר קרוב עם שותפותינו באזור, והסיוע זורם באופן מתמיד לישראל, כולל תחמושת, יכולות אנטי אוויריות, מיירטים ועוד, כל מה שדרוש לישראל כדי לנצח. אנחנו בתקופה שיש בה אתגרים עולמיים אבל ארה"ב היא המדינה החזקה ביותר בעולם ואנחנו יכולים למרות כל האתגרים האלה להפגין כוח בכמה זירות. לכן אנו נעמוד לצד ישראל גם כשאנחנו עומדים עם אוקראינה. אנחנו יכולים לצעוד וללעוס מסטיק באותו זמן. הסיוע הביטחוני לישראל יזרום בקצב המלחמה".

מוקדם יותר היום, אוסטין נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודה לו על כך שאמר שהוא "מכיר את דאעש היטב, וזה גרוע ממה שראיתי עם דאעש". אוסטין אמר בפגישה כי: "אנחנו אתכם, אדוני ראש הממשלה. כפי שאמר הנשיא, יש לכם את הגב שלנו. היה שבוע נורא. ראינו את המעשים המזוויעים של ארגון הטרור הזה. אנחנו אתכם ועומדים לצדכם, אדוני ראש הממשלה".