אליה ודייגו נפלו בפיגוע בשומרון, ידידיה נהרג בקרב ברצועה

הותר לפרסום: סמ"ר אליה הלל (20) מתל ציון, וסמ"ר דייגו שוישה הרסאג' (20) מתל אביב, לוחמים בחטיבת כפיר, נהרגו בפיגוע הדריסה אמש סמוך לאיתמר שבשומרון. סמ"ר ידידיה אזוגי (21) מהיישוב רבבה, לוחם בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

זמן צפייה: 02:13

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל מחטיבת כפיר - סמ"ר אליה הלל, בן 20 מתל ציון, וסמ"ר דייגו שוישה הרסאג', בן 20 מתל אביב, נהרגו אמש בפיגוע הדריסה בשומרון. בנוסף, הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי סמ"ר ידידיה אזוגי, בן 21 מהיישוב רבבה, לוחם בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, שני לוחמים מגדוד 601, חטיבה 401, עוצבת עקבות הברזל, חיל ההנדסה הקרבית, נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

הפיגוע אמש התרחש בצומת המזרחים על כביש 5077, סמוך לשכם ולהתנחלות איתמר. כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו לזירה, ופתחו במצוד אחר המחבל שנמלט מהמקום לתוך העיר שכם. לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הסגיר את עצמו למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ ספד לסמ"ר אליה הלל: "כמה אימא חנה היתה שמחה באליה שלה וסיפרה לנו עליו בגאווה. חנה, עובדת מועצה מסורה, שמענו ממנה לאחרונה על הבן היקר שנפצע בעזה, החלים וחזר להיות מפקד בגדוד נחשון. בלילה קיבלנו את הבשורה הקשה על נפילתו בידי מחבל ארור בשומרון. אליה ממיטב הנוער שלנו בבנימין. בזכותו ובזכות חבריו עם ישראל חי ובע"ה ינצח. אני מוסר חיבוק גדול להורים דרור וחנה ולאחים היקרים".

זירת הפיגוע סמוך לשכם
זירת הפיגוע סמוך לשכם | צילום: הצלה ללא גבולות

הרמטכ"ל קיים תחקיר ראשוני והערכת מצב בזירת פיגוע הדריסה בשומרון עם מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יקי דולף, מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה שמעון סיסו, נציגי שב"כ ומשטרה ומפקדים נוספים. מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, הגיע לזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב עם המפקדים והלוחמים הפועלים במרחב.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר אמש: "אני מחזק בשם ההתיישבות בשומרון וכל עם ישראל את ידי צה"ל ואת ידי החיילים הגיבורים. אני קורא ודורש שוב לסגור את המחסומים הביטחוניים כגון מחסום המעבר הביטחוני שלידו התרחש הפיגוע הקשה הזה. לא ייתכן שייצא מפגע ויוכל לחזור באין מפריע לתוך הרשות הפלסטינית. אני שב וקורא לממשלה להמשיך במלוא הכוח, לבצע פעולות התקפיות בתוך הכפרים לאיתור המחבלים ולאיסוף הנשק. לא יכול להיות ששגרת החיים של האויב תבוא על חשבון חיי או בריאות חיילינו. אני מאחל בריאות מלאה ומהירה לפצועים וקורא לסגור עכשיו את כל המחסומים הביטחוניים כתגובה לפיגוע הקשה הזה".

זירת הפיגוע סמוך לשכם
זירת הפיגוע סמוך לשכם | צילום: דוברות איחוד הצלה

מוקדם יותר אתמול בוצע מצפון השומרון ירי לעבר היישוב גן-נר שבגלבוע, בפעם הרביעית בשבוע האחרון, ושעות לאחר שמחבלי חמאס פרסמו תיעוד שבו נראה ירי מאזור טולכרם לעבר היישוב בת חפר שבשרון. כוחות צה"ל ביצעו סריקות אחר חשודים בירי, לא היו נפגעים.

מימין: סמ"ר אמיר גלילוב, סמ"ר עידו אפל, סמ"ר אורי בר אור
סמ"ר אמיר גלילוב, סמ"ר עידו אפל, סמ"ר אורי בר אור | צילום: דובר צה"ל

אתמול התיר דובר צה"ל לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בדרום רצועת עזה: סמל-ראשון אמיר גלילוב, בן 20 משמשית, סמל-ראשון אורי בר אור, בן 21 ממדרשת בן גוריון וסמל-ראשון עידו אפל, בן 21 מצופר - שלושתם לוחמים מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, אשר נהרגו אתמול מפיצוץ מטען במבנה ממולכד במזרח רפיח. קצין ושני לוחמים נוספים מאותו הגדוד נפצעו באורח קשה.

מתחילת המלחמה נפלו 642 חיילי צה"ל, בהם 291 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז החל התמרון. אלו שמותיהם וסיפוריהם.