משפחות שכולות נגד שחרור גופת המחבל: "ההלוויה תקדש הטרור"

משפחות כהנא ורג'ואן, שיקיריהן נרצחו על-ידי המחבל נאצר אבו חמיד שמת הלילה מסרטן בבית החולים אסף הרופא, שלחו מכתב לשר הביטחון שבו הן מבקשות שגופתו לא תוחזר לרשות הפלסטינית, "‏בשל‏ שיקולים ‏של ‏הרתעה ומניעת התססת השטח ופגיעה בביטחון המדינה". בינתיים, במערכת הביטחון נערכים למהומות בבתי הסוהר

זמן צפייה: 01:37

לאחר שהתקבלה ההודעה על מותו של המחבל נאצר אבו חמיד הלילה מסרטן בבית החולים אסף הרופא, פנו היום (שלישי) בני משפחות כהנא ורג'ואן, משפחותיהם של בנימין וטליה כהנא וגד רג'ואן שנרצחו על ידי אבו חמיד, לשר הביטחון בני גנץ וביקשו שלא לשחרר את גופתו.

במכתב ששלחו בני המשפחות השכולות באמצעות עו"ד אופיר שטיינר מארגון "חוננו", מתוארים מעשיו הרצחניים של אבו חמיד ובני משפחתו: "המחבל אחראי לרציחתם של שבעה יהודים, ‏שיגור ‏מחבלים‏ מתאבדים ‏עם‏ מטעני ‏נפץ ‏רבי‏ עוצמה ‏על ‏מנת ‏לבצעה ‏'מגה-פיגועים' ‏ושורה ‏ארוכה ‏של ‏מעשי ‏טרור ‏נוספים, לא‏ בכדי נכתב‏ בנדון‏ כי ‏ברב-מרצחים ‏עסקינן. ‏שופטי ‏ביהמ"ש ‏המחוזי ‏בירושלים ‏אף ‏כינו ‏אותו ‏'מכונת‏ הריגה'.

גד רג'ואן
גד רג'ואן

"המחבל ‏לא‏ פעל ‏בחלל‏ ריק, ‏הוא ‏משתייך‏ למשפחה‏ שרבים ‏מבניה ‏פעילי ‏טרור‏ מוכרים‏ - משפחה ‏בה ‏גדלו ‏מהגרועים ‏שבשונאינו. ‏כך, ‏ארבעת ‏אחיו ‏של ‏המחבל ‏הורשעו ‏כולם‏ במעשי‏ טרור‏ רצחניים,‏ ועל‏ כולם ‏נגזרו ‏מאסרי ‏עולם", תאר שטיינר.

עוד ציין במכתב עורך הדין כי אבו חמיד הגיש באחרונה בקשה לשחרור מהכלא על מנת להעביר את ימיו האחרונים עם משפחתו אך נדחה ע"י ועדת השחרורים של שב"ס ובתי המשפט: "בקשה‏ זו לשחרור מוקדם ‏נדחתה ‏כאשר ‏כל אחת מהערכאות הנ"ל קבעה, גם אם למעלה מן הצורך, כי באדם שכזה אין מקום לפעול מטעמים של חסד ולפנים משורת הדין".

בנימין וטליה כהנא שנרצחו על ידי אבו חמיד
בנימין וטליה כהנא שנרצחו על ידי אבו חמיד

עוד נכתב: "ידוע הוא‏ כי‏ מחבלים ‏שעלה ‏בידם‏ לרצוח‏ יהודים, ‏ודאי‏ כאלו‏ שהצליחו‏ להוציא‏ לפועל‏ מספר ‏פיגועים ‏שהסתיימו ‏במותם ‏של ‏יהודים,‏ כפי ‏שעשה‏ המחבל,‏ זוכים‏ ללוויות ‏ענק. ‏הם ‏מלווים ‏על-ידי ‏המון ‏אדם, ‏מיטתם ‏נישאת ‏על ‏כפיים, ‏כשברקע ‏שירי‏ מאבק ‏וקריאות ‏הסתה.‏ ארגוני ‏טרור ‏משתפים ‏בתמונתו ושולחים ‏נציגים‏ להספיד‏ ולחזק ‏את ‏ידי ‏המשפחה. ‏במשפחה ‏בה ‏עסקינן, ‏כמתואר ‏לעיל, ‏אין ‏כל ‏ספק ‏כי ‏אירוע‏ הלוויה‏ ילווה ‏בקריאות ‏הנוגעות ‏להמשך‏ דרך ‏הטרור‏ ולעידוד ההתנגדות‏ האלימה. ברי, ‏כי‏ אירוע ‏שכזה‏ יש‏ בו‏ כדי‏ לעודד ‏פיגועים ‏נוספים", הסביר שטיינר.

בסיום המכתב פנייה לשר גנץ ובקשה כי יורה שלא לשחרר את גופתו של המחבל ויביא בכך נחמה למשפחות הנרצחים: "‏יבוקש ‏כי ‏משרד ‏הביטחון ‏יקבל ‏החלטה ‏ברורה ‏לפיה ‏היחס ‏כלפי ‏המחבל‏ לאחר‏ מותו לפיה גופת המחבל תיוותר ביד המדינה ולא תושב לבני משפחתו".‏

נאצר אבו חמיד
נאצר אבו חמיד

נזכיר כי אבו חמיד היה ממקימי גדודי חללי אל-אקצא ונחשב ליד ימינו של מרואן ברגותי. טרם כניסתו לכלא הוא הואשם ביותר מ-10 סעיפים - בהם הנחת מטען בבית הקפה "ביאנקיני" בירושלים, רצח גד רג'ואן בעטרות ומעורבות בפיגוע ב"סי-פוד מרקט" בתל אביב.

בחמאס הגיבו על מותו של אבו חמיד ואמרו כי "הפשע הזה צריך להיענות בהסלמה אמיתית בבתי הסוהר של הכיבוש כדי לעצור את ההזנחה הרפואית הנפשעת". בתוך כך, קרא חמאס להפרות סדר בבתי הכלא הביטחוניים בישראל.