גלנט בח'אן יונס: "חטיבת החמאס פה מפורקת - כך יהיה גם ברפיח"

שר הביטחון קיים הערכת מצב עם הלוחמים בדרום הרצועה, ואמר כי "הפעולה המצבעית כאן מקרבת את החזרת החטופים". שני טילי נ"ט נורו למוצב צבאי באזור החרמון, אין נפגעים. נפילות בשטחים פתוחים במטולה. צה"ל חוזר לפעול בצפון הרצועה, מבצע אוגדתי מתנהל בעיר עזה | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-118 למלחמה: משלחת בכירי חמאס הגיעה היום (חמישי) לקהיר, בירת מצרים, לדיונים על הפסקת אש, וגם הערב ממתינים בישראל לתשובת ארגון הטרור לגבי מתווה עסקת החטופים שגובש בפסגה בפריז, כאשר מקטר נמסר כי "ישראל הסכימה להצעה להפסקת אש - וקיבלנו גם אישור ראשוני חיובי מחמאס". עם זאת, ישראל לא קיבלה אישור רשמי על "אור ירוק" מצד חמאס.

בשעות הבוקר: שני טילי נ"ט נורו לעבר מוצב באזור החרמון. אין נפגעים. בשעות הצהריים הופעלו אזעקות גם במטולה ובקריית שמונה, וזוהו מספר נפילות אך לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הערב הודיעו בצה"ל על שינוי במדיניות ההתגוננות בדרום, במסגרתם תתאפשר קיום פעילויות חינוכיות - לרבות בתי ספר וגני ילדים במקומות שאפשר להגיע מהם למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות, וכן התקהלות של 100 אנשים בשטח פתוח ו-300 אנשים בשטח סגור.

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב בח'אן יונס עם הכוחות הלוחמים בשטח, וקיים שיח עם הלוחמים בסדיר ובמילואים. "חטיבת ח'אן יונס של החמאס התפארה בזה שהיא תעמוד נגד צה"ל, היא מפורקת ואני אומר לכם כאן – אנחנו משלימים את המשימה בח'אן יונס ואנחנו נגיע גם לרפיח ונחסל את כל מי שיש שם שהוא מחבל שמנסה לפגוע בנו", אמר גלנט והוסיף: "הפעולה המבצעית שאתם עושים כאן בשטח מקרבת את החזרת החטופים".

[timeline id="4759" name="חרבות ברזל - היום ה-118"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו