אחרי הפיגוע: עימותים בחווארה; הפלסטינים: "מתנחלים הציתו רכבים"

מתנחלים שהגיעו לחווארה זמן קצר אחרי הפיגוע בעלי שבו נרצחו ארבעה ישראלים ונפצעו ארבעה נוספים הציתו כלי רכב והתעמתו עם תושבים. הם נהדפו על-ידי כוחות הביטחון. דובר צה"ל, תא"ל דני הגרי: "קוראים לאזרחים לא לנקוט אלימות"

זמן צפייה: 00:34

זמן קצר אחרי הפיגוע בתחנת הדלק ביישוב עלי שבבנימין, שבו נרצחו ארבעה ישראלים - הערב (שלישי) פרצו עימותים בחווארה. לפי הפלסטינים, מתנחלים שהגיעו למקום הציתו כלי רכב. הם נהדפו על-ידי כוחות הביטחון. כמו כן, אש הוצתה בכפר לובן א-שרקיה על-ידי מתנחלים.

מכונית שרופה בחווארה
מכונית שרופה בחווארה

הערב, שעות ספורות אחרי הפיגוע, פורסמו שמותיהם של שלושה מהנרצחים: הראל מסעוד, בן 21 מיד בנימין, ואלישע אנטמן, בן 18 ועופר פיירמן (63) - שניהם תושבי עלי. דובר צה"ל תת-אלוף דני הגרי אמר הערב כי הפיגוע הוא "עליית מדרגה, הרמטכ"ל הנחה על תגבור כוחות במרחב בימים הקרובים ועל הרס בתי מחבלים. תנו לנו לנהל את הגזרה. לא לקחת את החוק לידיים. קוראים לאזרחים לא לנקוט אלימות.".

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בהשתתפות השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר. גורם מדיני אמר לחדשות 13: "השיקולים שיילקחו בחשבון - היחסים מול הרשות הפלסטינית והקהילה הבינלאומית".

הראל מסעוד, אחד מנרצחי הפיגוע בעלי
הראל מסעוד, אחד מנרצחי הפיגוע בעלי | צילום: באדיבות המשפחה
עופר פיירמן, שנרצח בפיגוע בעלי
עופר פיירמן, שנרצח בפיגוע בעלי
אלישע אנטמן , שנרצח בפיגוע בעלי
אלישע אנטמן , שנרצח בפיגוע בעלי | צילום: ישיבת בני עקיבא עלי

הפיגוע הרצחני התרחש סמוך ל-16:00, אז פתחו שני מחבלים באש סמוך לתחנת הדלק בעלי. לצד הנרצחים, עוד ארבעה נפצעו - בהם אחד במצב קשה. אחד המחבלים חוסל בידי אזרח והמחבל השני השתלט על רכב גנוב של ישראלי - ונמלט לכיוון צפון. הוא חוסל זמן קצר לאחר מכן, צפונית לשכם.